استاندار بوشهر: شورای نگهبان شرایط انتخابات رقابتی را فراهم کند

  • توسط
  • بهمن ۳, ۱۳۹۸
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول: کمتر از یک ماه مانده به انتخابات مجلس، فضای انتخاباتی در کشور و استان سرد است؛ موضوعی که یکی از دلایل آن ردصلاحیت های گسترده داوطلبان ارزیابی می شود.

به گزارش تیتر اول به نقل از خلیج فارس ؛ در استان بوشهر عملکرد هیات مرکزی نظارت درخصوص بررسی صلاحیت ها به شکلی بوده که عملا فضا را برای رقابت درون گروهی اصولگرایان مهیا کرده است، موضوعی که از شور و حرارت انتخابات می کاهد.

در همین بین ارزیابی های کشوری حاکیست که تکلیف ۱۵۸ حوزه انتخاباتی تا حدود زیادی مشخص شده است.

باید منتظر ماند و دید تا ۲۲ بهمن که شورای نگهبان اعتراضات را بررسی و لیست نهایی را به وزارت کشور می دهد، آیا در این وضعیت تجدیدنظری صورت خواهد گرفت یا خیر؛ هرچند برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند اتفاق خاصی از این منظر رخ نمی دهد و احتمالا باید شاهد تشکیل مجلسی مشابه دوره هفتم بود که اصولگرایان در اکثریت مطلق آن هستند.

در همین خصوص استاندار بوشهر گفت: شورای نگهبان با تایید صلاحیت افراد با گرایش های مختلف سیاسی شرایط انتخابات رقابتی را در این استان فراهم کند چرا که این مهم منجر به بالا رفتن مشارکت و تامین کننده امنیت کشوراست.

به نوشته ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: در بحث تایید و رد صلاحیت‌ نامزدها به عنوان مسئول برگزاری، پرونده‌های  داوطلبان نیز پیش ما هست و بی اطلاع نیستیم و جامعه نیز خیلی از نامزدها را می‌شناسد در این زمینه از بزرگان شورای نگهبان درخواست داریم فضا را برای انتخابات رقابتی فراهم کنند.

وی بیان کرد: نکته‎ای که مقام معظم رهبری در بحث انتخابات فرمودند بحث مشارکت است چراکه امروز بالا رفتن مشارکت تضمین و تامین کننده امنیت ملی کشور است.

استاندار بوشهر یادآورشد: مشارکت در انتخابات لوازمی دارد که از این لازمه‌ها وجود تنوع گرایش های سیاسی داوطلبان است تا مردم با انگیزه پای صندوق‎های رای حاضر شوند.

وی گفت: برای انتخابات پرشور و با شکوه فضا باید در تمام حوزه‌ها رقابتی باشد.

گراوند افزود: چیزی که میتواند پاسخ محکمی به دشمنان نظام و بویژه سران آمریکا باشد حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای است.

وی تاکید کرد: با این شرایط بزرگان شورای نگهبان باید در موضوع تایید صلاحیت‏ها در چارچوب قانون به فرمایش‌‎های مقام معظم رهبری لبیک بگویند.

گراوند یادآورشد: ما هم به عنوان هیات اجرایی صلاحیت‎ها را براساس قانون بررسی کردیم مگر می شود که هیات اجرایی برخلاف قانون صلاحیت را بررسی کرده باشدبرهمین اساس  درخواست می کنیم انتخابات در حوزه‌های انتخاباتی استان بوشهر به معنای واقعی کلمه رقابتی باشد.

استاندار بوشهر گفت: بی طرفی در بحث انتخابات یک اصل است و  همه دستگاه ها و بخش های اداری باید با مراقبت در بحث انتخابات  بی طرفی خود را رعایت کنند.

وی ادامه داد: سلامت انتخابات، قانونمندی در حوزه اجرا و مشارکت حداکثری و امنیت انتخابات کلید واژه‎های ما دربرگزاری انتخابات هستند که دستگاه‌های اجرایی باید به صورت جدی این مهم را مراقبت کنند.  

گراوند بیان کرد: در موضوع انتخابات استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی و دولتی بخشودنی نیست چراکه فردای قیامت باید پاسخگوی رفتار خود در انتخابات باشیم.

وی افزود: در برگزاری انتخابات فرمانداران باید اهتمام جدی داشته و با هر نوع تخلف در انتخابات برخورد و همچنین باید مراقبت کنیم کوچک ترین امکاناتی از دستگاه اجرایی صرف مسایل انتخابات  یا شخص خاصی نشود.

گراوند ادامه داد: مدیران دستگاه‎های اجرایی همچنین باید این آمادگی را داشته باشند تا چه در حوزه خودرویی و چه در مکان‎های شعب اخذ رای نیازهای هیات های اجرایی، فرمانداران، بخشداران، هیات‎های نظارت و بازرسی را مهیا کنند.

قبلی «
بعدی »