رییس شورای شهر بوشهر در نشست خبری: به عملکرد شورا نمره ۱۵/۵ می دهم/ دریافتی ماهیانه اعضاء/ سکوت درباره بودجه بلاعوض شورا

  • توسط
  • اسفند ۱۲, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول به نقل از خلیج فارس ۱۵/۵ از ۲۰؛ این نمره ای است که رییس شورای شهر بوشهر به عملکرد خود و همکارانش در دوره کنونی داده است؛ نمره ای که شگفتی همراه با لبخند برخی حاضران را هم در پی داشت.

ابوذر دهدار در نشستی خبری که پیش از ظهر شنبه در عمارت امیریه برگزار کرد، بعد از آنکه واکنش برخی اهالی رسانه نسبت به نمره وی به عملکرد شورای پنجم بوشهر را دید اظهار داشت: « نمره را باید شهروندان دهند، اما من نمره ۱۵٫۵ می دهم. باید این نمره قابل قبول را بدهیم که در سال پایانی شورا به نمره ۲۰ برسیم.»

وی سپس ادامه داد: «واقعیت این است که بخش زیادی از مشکلات شورای ما مربوط به این بود که حدود یکسال شهردار نداشتیم و هرچند ما در این موضوع مقصر نبودیم و مراجع دیگر هم تصمیم گیر بودند، ولی به عنوان نمایندگان مردم می توانستیم به گونه ای عمل کرده که سریع تر مسئله تعیین تکلیف شود.»

دهدار که متوجه عدم اقناع اغلب خبرنگاران از این نمره شد، نهایتا خطاب به حاضران گفت: اگر این نمره را منعکس نکنید، بهتر است.

۴/۸۰۰ میلیون نومان، حقوق ماهیانه اعضای شورا

رییس شورای شهر بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار «خلیج فارس» پیرامون ارقامی که درباره دریافتی ماهیانه اعضای شورا و همچنین اعتبار ۵۰ میلیون تومانی هرکدام از اعضا برای کمک های بلاعوض در اختیار دارند و انتظار شفاف سازی در این خصوص وجود دارد، به صورت نصف و نیمه پاسخ داد.

دهدار گفت: بنویسید حقوق ماهیانه اعضای شورا ۴ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان است که بابت حق الجلسه ها، هزینه تلفن و سوخت خودرو می باشد.

عدم توضیح درباره بلاعوضی که در اختیار هر عضو می باشد

وی درخصوص اعتباری که بصورت بلاعوض در اختیار هر عضو شورا جهت اختصاص کمک های بلاعوض می باشد هم خطاب به خبرنگاران گفت: در این خصوص باید توضیحاتی دهم که درخواست دارم به رسم امانت نزد خودتان بماند.

در پی اختلاف نظر پیش آمده میان خبرنگاران درخصوص درخواست دهدار، نهایتا رییس شورای شهر از بیان توضیح در این خصوص صرف نظر و پس از تشکر از حضور خبرنگاران، ختم جلسه را اعلام کرد.

«خلیج فارس» از برخی منابع کسب اطلاع کرده: در ماده های ۱۶ و ۱۷ که از اختیارات شهرداری برای کمک بلاعوض به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد، بیش از یک میلیاردتومان پیش بینی شده که نیمی از آن در اختیار شورای شهر است و میان اعضا سهمیه بندی گردیده تا به اشخاصی که معرفی می کنند، اختصاص یابد، موضوعی که دقیقا مشخص نیست از چه زمانی آغاز شده، اما پرسشی که پیرامون آن مطرح است نحوه مصرف این اعتبارات (حدود ۵۰۰ میلیون تومان) توسط اعضا است.

انتقادات به عدم شفاف سازی شورا و شهرداری

یکی از پرسش های مطرح شده در این نشست، انتقاد از این بود که شورای پنجم بوشهر اگرچه ۳ عضو از لیست امید دارد، اما گفتمان شفاف سازی پیرامون فعالیت های خود و شهرداری ندارند. طوری که خبر از اجرای تکلیف قانونی درباره انتشار گزارش دوره ای درآمد-هزینه های شهرداری نیست، این شورا سامانه انتشار مصوبات ندارد و وعده یکسال پیش رییس شورا درباره پخش زنده مذاکرات علنی این نهاد در اینترنت (همانند بسیاری از شوراهای مراکز استان ها) هنوز راه به جایی نبرده است.

ابوذر دهدار با بیان اینکه انتقادات در خصوص موارد اعلام شده را می پذیرم، اظهار داشت: این اتفاق به معنای مخالفت شورا با شفاف سازی نبوده، هرچند این موضوع باید بصورت سیستمی دنبال شود. درباره سامانه مصوبات شورا و پخش زنده اینترنتی مذاکرات شورا از قول بنده بنویسید در فروردین ماه و بعد از ایام نوروز قطعا اجرایی خواهد شد.

وی همچنین درباره تاخیر حسابرس شورا برای اعلام گزارش شهرداری و سازمان های تابعه مربوط به سال های ۹۵ و ۹۶ نیز گفت: این ایراد را می پذیرم و به زودی گزارش آن نهایی می شود.

مهمترین اقدام سال آینده؛ تقاطع غیرهمسطح میدان مطهری

رییس شورای شهر بوشهر در ابتدای این نشست خبری گفت: مهمترین پروژه سال آینده ما تقاطع غیرهمسطح میدان شهید مطهری است که تلاش شده تا پایان سال پیمانکار توانمندی برای آن انتخاب شود.

دهدار ادامه داد: برای این پروژه ۲۵ میلیاردتومان پیش بینی شده که تنها ۵ میلیارد از اعتبارات شهرداری و مابقی از اعتبارات استانی تامین خواهد شد.

وی اتمام گذر سرتل به جاده نیروگاه، واگذاری پارک لیان از استانداری به شهرداری، نهایی کردن چند قرارداد بزرگ سرمایه گذاری هتل، مارینا و تفریحات دریایی که اکنون برخی از آنها با شهرداری در حال مذاکره اند را از دیگر اولویت های شورا و شهرداری در سال ۹۸ دانست.

رییس شورای شهر بوشهر همچنین مهمترین اقدامات امسال را شروع احداث پارک توان یابان و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به ۱۰۰ نفر جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی اعلام کرد.

مهمترین اقدامات برای نوروز

دهدار همچنین با بیان اینکه با تلاش شهرداری، برای نوروز اقدامات خوبی صورت گرفته، گفت: جانمایی کانکس های سرویس بهداشتی به تعداد ۲۶ چشمه در کنار احداث ۴۵ چشمه سرویس بهداشت سازه ای در حال انجام است و انتظار می رود در نوروز امسال شهر بوشهر مشکل کمتری از این نظر داشته باشد.

وی افزود: همچنین قرار است با همکاری اتاق اصناف، خیابان حدفاصل میدان المپییک به میدان رئیسعلی دلواری در روزهای منتهی به نوروز تا پایان تعطیلات بسته شده و با ایجاد غرفه های خرید و جشنواره های فرهنگی، هم کمکی به اصناف شهر باشد و موجب ایجاد نشاط اجتماعی شود. در این خصوص مجوز شورای ترافیک هم صادر گردیده است.

رییس شورای شهر بوشهر با بیان اینکه تلاش داریم در نوروز مسافرین در نوار ساحلی و بوستان ها چادر برپا نکنند و در این خصوص از نیروی انتظامی و بسیج هم کمک می گیریم، ادامه داد: پارک دهکده گردشگری و پارک لیان برای برپایی چادر مسافرین درنظر گرفته شده، شهرداری نیز درر پارک شغاب اقدام به برپایی ۱۰۰ چادر و ۳۰ کانکس با نرخ مصوب خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »