عضو شورای شهر اهرم: نماینده مجلس درباره بودجه ملی سد باهوش شفاف‌سازی کند

  • توسط
  • دی ۹, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : عضو شورای اسلامی شهر اهرم از مسولان استان به خصوص نماینده دشتی وتنگستان درمجلس شورای اسلامی خواست درخصوص بودجه ملی سد باهوش اهرم به طور دقیق وروشن شفاف سازی و اطلاع رسانی کند.

به گزارش تیتر اول به نقل از خلیج فارس ، محسن قاسمی زاده گفت: درحالی که سید کمال الدین شهریاری در بهمن سال گذشته پس از تصویب بودجه ۹۷ در مجلس در گفتگو با خبرگزاریها و سایت های محلی و استانی خبر از ردیف دار شدن بودجه مستقل برای سد باهوش داده بود؛ ولی اکنون می بینیم از لحاظ شدن ردیف اعتباری مستقل در بودجه ۹۸ برای این سد خبری نیست و در جدول طرحهای قابل سرمایه گذاری بخش خصوصی یعنی تبصره ۱۹ قانون بودجه قرار گرفته است که به نوعی کلاه گذاشتن بر سرنماینده مجلس است.

وی ضمن تشکر از نماینده مجلس درخصوص پیگیری مشکلات عمرانی تنگستان تصریح کرد: تا آنجا که اطلاع داریم لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون تلفیق مجلس تغییراتی در آن دیده و ۳۰ مبلیارد برای سد باهوش اهرم مصوب شده است، اما پیشرفتی در پروژه شاهد نیستیم.

قاسمی زاده با بیان اینکه هیچ حب و بغض شخصی نداریم و دلمان برای محرومیت تنگستان می سوزد خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی سد باهوش اهرم یک بار در سال ۹۲ از محل اعتبارات استانی آغاز ولی به دلیل عدم تخصیص بودجه، پیمانکار با تمام امکانات تجهیزات از منظقه خارج و پروژه تعطیل شد.

وی ادامه داد: از سال ۸۴ تاکنون این طرح در خبرگزاری و سایت های محلی با تناقض های زیادی روبه رو به رو بوده و اکنون از نگاه بنده اولویت برای مسولان سد خاییز بوده نه سد باهوش؛ ولی همانطور که در مصاحبه های قبلی گفته شد، سد باهوش خط قرمز مردم و کشاورزان تنگستان است، هرچند با گذشت ۱۱ سال از شروع پروژه، امروز ادامه آن در هاله ای از ابهام است.

این عضو شورای شهر اهرم اظهار داشت: اهرم هم اکنون به عنوان یکی از دشت های ممنوعه استان بوشهر تعیین گردیده و با کمبود آب کشاورزی و شرب به رغم داشتن ۸۰۰ هرار اصله نخل روبه رو است.

وی مماشات با مدیران کم کار، ضعف مدیریت و تلاش برای بقا در قدرت را از مهمترین موانع پیش روی طرحهای زیرساختی استان دانست و گفت: فرصت های زیادی در حال از دست دادن هستیم واگر قرار است چند طرح مهم کلیدی در دوران مسولیت خود به یادگار بگذاریم، باید به برخی مسولان ضرب الاجل داد که نمونه آن تکمیل بیمارستان شهدای خلیج فارس، تکمیل بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان، بزرگراه خروجی شهر بوشهر (امام علی) در دوره استانداری فریدون جسنوند بود که ظرف یک سال اجرایی شد.

قبلی «
بعدی »