کاربران عراقی از خجالت ترامپ درآمدند

  • توسط
  • دی ۷, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : سفر سرزده و محرمانه رئیس جمهور آمریکا به عراق و دیدار وی با نیروهای آمریکایی در پایگاه عین الاسد در الانبار عراق با اعتراض گسترده عراقی ها در سطوح رسمی و مردمی رو به رو شد.

بر اساس این گزارش، علاوه بر دولت عراق و گروه های سیاسی این کشور، مردم عراق نیز در شبکه های اجتماعی بلاخص توئیتر به سفر ترامپ واکنش نشان دادند.

شهروندان عراقی مراتب اعتراض خود را به این سفر در توییتر در قالب هشتگ #عراق_عربستان_ نیست_ترامپ اعلام کردند.

به عنوان نمونه کاربری نوشته است: ای احمق! از رئیس جمهورهای قبل از خودت بوش و اوباما و از فرماندهان ارتش آمریکا که وارد عراق شدند بپرس چه بر سرشان آمد و چگونه از آن خراج شدند.

شهروند دیگری به نام ثائر الصبیحاوی نوشت: گاو شیرده یعنی عربستان، اشتهای ترامپ برای دوشیدن همه کشورها را باز کرده است.

شهروند دیگری نوشت: درست است عراق، عربستان نیست. تو از ترس موشک ها مقاومت عراق دزدکی وارد عراق شده ای. موشک های مقاومت جلوی تو را می گیرند. آنها می دانند چه کسی پا به خاک عراق گذاشته است. عراق سربلند، عربستان نیست.

شهروند دیگری توییت کرده است: ای احمق! در عراق فرزندان حیدر کرار و ابا عبدالله الحسین (ع) زندگی می کنند نه فرزندان معاویه و محمد بن عبد الوهاب.

شخص دیگری گفته است: ای کافر! ابلیس خواب بهشت می بیند. حتی اگر خودت را بکشی ما مثل عربستان نمی شویم و به تو اجازه نمی دهیم از خاک ما، کشورهای همسایه را بزنی. مردان مقاومت در کمینت هستند ای ترسو. عراق تسلیم آمریکا نمی شود. هیهات منا الذله.

همچنین در توییت دیگری گفته شده است: این احمق #ترامپ باید بداند که حاکمیت# عراق به قیمت جان به دست آمده است. پس نمی تواند در کشور مقاومت و شهدا پایگاه نظامی تأسیس کند. وظیفه دولت عراق است که نیروهای آمریکایی را به دلیل نقض حاکمیت کشور بیرون کند. اهانت به حاکمیت ملی عراق توسط ترامپ نباید بی پاسخ بماند.

قیس خزعلی هم توییت کرده است: با وجود خودسری و حماقت ترامپ و برملا شدن علت واقعی حضور نظامی آمریکا در عراق، ما با صدای بلند اعلام می کنیم که از مواضع عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق که حاضر به ملاقات با ترامپ نشد، حمایت می کنیم و همبستگی خود را با او اعلام می کنیم همچنبن از اقدام پارلمان که جلسه فوق العاده تشکیل داده و تصمیمی شجاعانه و شایسته گرفت حمایت می کنیم.

منبع : خبرگزاری مهر

قبلی «
بعدی »