مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر: مشکلات اقتصادی، مراجعه مردم به کمیته امداد را افزایش داد

  • توسط
  • دی ۶, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به افزایش شمار مراجعه‌کنندگان به این نهاد گفت: طی یک ماهه اخیر ۱۳ هزار خانوار نیازمند از سوی این نهاد شناسایی و تحت حمایت گرفته شد.

به گزارش «تیتر اول »؛ احمد لطفی، در نشست بررسی وضعیت مددجویان تحت حمایت  شهر دلوار تنگستان اظهار داشت: با وجود همه تلاش‌هایی که می‌شود ولی به  سبب سهل انگاری برخی مسئولان دامنه فقر رو به اشاعه است.

وی از افزایش مراجعه مردم به کمیته امداد خبر داد و افزود: پس از  بروز مسائل و مشکلات اقتصادی کشور، میزان مراجعه مردم به کمیته امداد افزایش یافت.

لطفی با بیان اینکه کمیته امداد فقر را تولید نمی‌کند گفت: نیاز است همه دستگاه‌ها و نهادها دولتی نسبت به پدیده محرومیت‌زدایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی‌ که منجر به فقر می‌شود جلوگیری کنند تا مردم مجبور به مراجعه به کمیته امداد نشوند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: این نهاد برای افزایش رضایت مردم  اقدامات جهادی در طول ماه‌های اخیر انجام داده که یکی از شاخص‌ترین کارها، شناسایی ۱۳ هزار خانوار نیازمند هم استانی بود که در ماه گذشته از محل تبصره ۱۴ تحت حمایت قرار گرفتند و از آذر ماه به آنها مستمری پرداخت شد.

وی از ساخت مسکن مددجویی در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبرداد و  بیان کرد: ۲ هزار واحد مسکن روستایی و شهری با همکاری سپاه و استانداری در حال ساخت است و در طول امسال و سال آینده در اختیار مددجویان فاقد مسکن مناسب قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به ارائه خدمات این نهاد به نیازمندان خاطرنشان کرد: یکی از خدمات مهم این نهاد اهداء جهیزیه به زوج‌های جوان مددجو است که هم اکنون هیچ مددجوی پشت نوبتی جهیزیه در استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ۹۸ واحد مسکن روستایی و شهری به مددجویان نیازمند شهر دلوار اختصاص داده شد  تصریح کرد: تاکنون ۳۰ واحد آن تکمیل و تحویل داده شد و باقیمانده آن  تا اوایل سال آینده تحویل می‌شود.

لطفی گفت: هم اکنون هیچ مددجوی پشت نوبتی و همچنین نوعروس پشت نوبتی نیازمند جهیزیه در دلوار وجود ندارد.

منبع : خلیج فارس

قبلی «
بعدی »