انتقال نیروهای آمریکایی از سوریه به کردستان عراق

  • توسط
  • دی ۶, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : یک نماینده پارلمان عراق از حزب دموکرات کردستان عراق گفت که نیروهای نظامی آمریکا پس از خروج از سوریه وارد اقلیم کردستان عراق شده اند.

به گزارش تیتر اول به نقل از ایرنا، ‘دیار بوراری’ نماینده عراقی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری سومریه نیوز عراق گفت: نیروهای آمریکایی از سوریه به اقلیم کردستان عراق آمده اند تا از اینجا به مناطق دیگر بروند چرا که این تنها راه خروج از سوریه است.

بوراری افزود: این تصمیم شاید بخشی از فشاری است که واشنگتن به کردهای سوریه وارد می کند.

این نماینده حزب دموکرات کردستان عراق در خصوص علت خروج بی مقدمه آمریکا از سوریه اضافه کرد: آمریکا توان ایستادگی زیاد در درگیری ها را ندارد و حتی تحریم های اقتصادی علیه ایران نیز حداکثر اقدامی است که واشنگتن می توانسته انجام دهد به همین دلیل نیاز خواهد داشت که به طرف دیپلماسی برود.

وی مدعی شد که خروج آمریکا از سوریه، فشار و تهدیدات علیه مناطق کردنشین سوریه از سوی داعش و گروههای تندرو را افزایش می دهد و بار دیگر کردها را قربانی خواهد کرد.

تاکنون مقامات اربیل، انتقال نیروهای آمریکایی از سوریه به اقلیم کردستان عراق را رد کرده اند درعین حال عادل عبدالمهدی نخست وزیر، چند روز پیش در اظهاراتی تلویحا این امکان را وارد دانست.

قبلی «
بعدی »