مسول کمیسیون فرهنگی شورای اهرم: هر چه زودتر وضعیت مدیریت فرهنگ و ارشاد تنگستان مشخص شود | ادامه کار ایشان خسران برای هنر و هنرمندان خواهد بود

  • توسط
  • شهریور ۹, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول ، امین ماندگار عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر اهرم در نشست فعالان فرهنگی و هنری و نمایندگان هئیات مذهبی و سازمانهای مردم نهاد با فرماندار شهرستان تنگستان که به مناسبت هفته دولت برگزار شده بود، اظهار کرد: امروز در جامعه ما فرهنگ از هر رکن و عرصه ی دیگری مظلوم تر واقع شده است. متاسفانه نگاه به مقوله فرهنگ نگاهی آماری است که مسئولان عمدتاً از ره آورد فرهنگ به دنبال ارتقاء مسئولیت خود هستند و نگاهی اصولی و اساسی به این مقوله نمی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر اهرم در ادامه خاطر نشان کرد: بحمدالله شهر اهرم مهد استعدادهای درخشانی در حوزه های مختلف اجتماعی است که مسئولان وظیفه دارند این استعدادهای ناب را مورد تکریم و تشویق قرار دهند.

ماندگار ادامه داد: در شهر ما و در حوزه های مختلفی چون مسابقات قرآنی، حوزه دانش آموزی، ورزش و هنر شاهد افتخار آفرینی های نوجوانان و جوانان دیارمان بوده ایم که نهادها و ادارات مرتبط با این حوزه ها می بایست در همایش و گردهمایی ها، از این افتخار آفرینان تجلیل به عمل آورند.

عضو شورای اسلامی شهر اهرم گفت: ما تلاش کرده ایم تا در شورای اسلامی و شهرداری اهرم نگاه ویژه ای به مقوله فرهنگ داشته باشیم تا آنجا که حتی برخی به ما خرده گرفته اند که چرا میزان هزینه کرد در حوزه فرهنگ بیشتر از حوزه های دیگر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی در تشریح فعالیت های این کمیسیون بیان داشت: یکی از برنامه هایی که در راستای تجلیل از شهروندان فعال و افتخار آفرین در دستور کار خود قرار داده ایم طرح شهروند موثر بوده که در این زمینه گام هایی برداشته شده ولیکن بنا به تجدید نظر در کلیات طرح بصورت موقت این طرح را متوقف نمودیم که انشاالله در آتیه ای نزدیک شروع آن از سر گرفته خواهد شد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهرم همچنین به برخی از مطالبات جامعه هنرمندان از جمله ساخت گالری، تبدیل جشنواره استانی تئاتر طنز به جشنواره ای منطقه ای – حمایت از چاپ آثار شعرا و نویسندگان اشاره کرد و گفت: متاسفانه مدت های مدیدی است که شاهد عدم توجه کافی به خواست و مطالبات هنرمندان این شهر و شهرستان از سوی مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستیم که واقعاً دلیل این امر را نمی دانیم و حتی ایشان از حضوری ساده در میان جامعه هنرمندان این شهر نیز امتناع می ورزند، تا این قشر از جامعه دلایل این عدم حمایت را جویا شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای اسلامی شهر اهرم خطاب به فرماندار تنگستان اظهار داشت: با توجه به اینکه قاطبه هنرمندان از انتصابات اخیر مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در سطح شهرستان تنگستان گلایه دارند و این انتصابات بدون هماهنگی با مسئولان شهرستانی نیز صورت گرفته، حضور سرپرست فعلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تنگستان و ادامه کار ایشان به عنوان سکاندار نهاد متولی فرهنگ و هنر، خسرانی برای هنر و هنرمندان می باشد که از فرماندار محترم شهرستان خواهانیم وضعیت ریاست این اداره هر چه زودتر مشخص گردد.

قبلی «
بعدی »