رئیس مرکز مشاوره امید: فضای مجازی می تواند دروازه همه آسیب های اجتماعی باشد

به گزارش تیتر اول، این نشست با حضور عبدالرضا جعفری مدیر مرکز مشاوره و کلنیک مددکاری اجتماعی امید و به همت موسسه توسعه اجتماعی بنه گز در مسجدالنبي(ص) بنه گز تنگستان برگزار شد.

 

 

در ابتدای این نشست آقای جعفری به تشریح بر خی از آسیب های  اجتماعی در جامعه پرداخت و اظهار داشت: مجموعه های فرهنگی بنه گز برای پیشگیری از این آسیب های اجتماعی نیاز به کمک و همراهی مردم و مسولین دارند.

 

وی مهمترین عوامل آسیب های اجتماعی را به شرح ذیل برشمرد:

۱ـ  نابرابری های اقتصادی و اجتماعی: در جامعه ای که از حال گذار از جامعه سنتی به صنعتی است در حالیکه هنوز زیرساختهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن آماده نشده است، نابرابری های اقتصادی و اجتماعی می تواند سبب بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی شود.

۲ـ رفاه اقتصادی خانواده: در برخی خانواده های مرفه، والدین آنقدر مشغول تلاش و فعالیت اقتصادی می شوند که سبب کاهش روابط عاطفی درون خانواده می شود.

۳ـ بیکاری مردان: بیکاری مردان سبب می شود سن ازدواج بالا رفته و ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی را افزایش دهد.

۴ـ ستیزه والدین:درگیری های والدین که علت اصلی آن عدم کسب مهارت های زناشویی است به شدت بر فرزندان تاثیر منفی می گذارد.

۵ـ شیوه های تربیتی غلط: اکثر والدین با شیوه های تربیت فرزندان به ویژه تربیت اسلامی فرزندان آشنایی ندارند.

 

رئیس مرکز مشاوره امید ادامه داد: شاید برخی خانواده ها با حضور مستمر فرزند در خانه و عدم ارتباط با دوستان  وهم سالان فکر می کنند می توانند از آسیب های اجتماعی فرندشان جلوگیری کنند در حالیکه بدترین دوست ناباب برای نسل جوان و نوجوان در فضای مجازی است و همراه اوست که می تواند دروازه همه آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، قتل، خیانت و … باشد.

 

وی با بیان اینکه مخاطرات فضای مجازی کانون خانواده را نشانه رفته است، عنوان داشت: فضای مجازی باعث شده خیلی از خط قرمزها از بین برود و متاسفانه به دلیل سطح پایین سواد رسانه ای والدین و فرزندان، خانواده و به تبعه آن جامعه ما دچار آسیب های اجتماعی نوپدید شده است.

جعفری به برخی پیامدهای آسیب زا از طریق فضای مجازی اشاره کرد و گفت:

۱ـ شکاف بین نسل ها (والدین – فرزندان) به دلیل عدم شناخت والدین از فضای مجازی و برخورد صیحیح برای مواجهه با آن

۲ـ  کاهش سن بوغ جنسی به کمتر از ۱۰ سال و افزایش سن بلوغ عقلی به ۲۰ سال

۳ـ افزایش فساد اخلاقی و جنسی به ویژه در سنسن پایین از طریق بازی های رایانه ای و موبایلی

۴ـ تمایل به زندگی مجردی و افزایش خانه های مجردی و در پی آن ایجاد روابط نامشروع

۵ـ  هرزه نگاری (سکس چت) از طریق پیام رسان های اجتماعی و در پی آن ایجاد دوگانگی شخصیتی و آسیب های روانی

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: عمل به قرآن و آموزه های اسلامی در کنار افزایش سواد رسانه ای و کسب مهارت های زندگی می تواند انسان را از انحرافات اخلاقی و آسیب های اجتماعی مصون دارد.

 

قبلی «
بعدی »

4 دیدگاه ها

  1. نمردیم و دیدیم موسسه توسعه هم پیداش شد الحمدالله کجا بوده ? البته اگر به احمدی برنخوره ههه احمدی دیگه توسعه جلسه رو جلسه نمیگیره چرا ? مصوبه کم دارید یا وقت ندارید? حالا ی نقدی هم به خودت و رفقات کن که فقط اسم هستین و کار مفیدتون چیه الان همش به مسجد ما گیر میدی

    • سلام
      دوست عزیز اگر منظورت خود بنده است که بنده نه مدیر عامل و نه عضو هیات مدیره موسسه هستم بلکه یک عضو عادی محسوب میشوم ، البته موسسه کار ریشه ای میکنه و طبیعی هست که نمودی از نظر فیزیکی مثل ساختن یک بنا نداشته باشه ، بزرگترین اشتباه شما دوست عزیز اینه که خانه خدا را مال خود و بر آن مالک میدونید ، که صد البته مسجد متعلق به همه مردم هست و نه یک طیف خاص ، و به همین دلیل مساجد مثل تیم های فوتبال با هم رقیب هستند و این هم یک معضل است

  2. بقول جناب قویدل اسپرت ها جووووون چی جوووووون هاهاهاجوووووووووون باششش باشه جووووون

  3. عکس های نماز عید کی میزنید

دیدگاه بسته شده اند