مدیرعامل شرکت برق بوشهر مطرح کرد: جلوگیری از خاموشی نیازمند مدیریت مصرف برق/ ضرورت تغییر ساعت کار ادارات استان

  • توسط
  • خرداد ۱۱, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق بوشهر با اشاره به کاهش بارندگی سال گذشته که به کاهش تولید نیروگاه های برق‌آبی منجر شده، اظهار داشت: درصورت مدیریت مصرف، می توان تابستان را بدون خاموشی یا کمترین خاموشی طی کرد.

به گزارش تیتر اول به نقل از خلیج فارس ؛ امرالله پاراد در نشستی خبری با بیان اینکه بوشهر به همراه خوزستان و هرمزگان به دلیل شرایط جوی بالاترین مصرف برق خانگی خصوصا برای سرمایش را دارند، اظهار داشت: در کل کشور مصرف خانگی ۳۳ درصد است که در بوشهر این شاخص ۶۸ درصد می باشد و از این نظر صدرنشین مصرف در سطح کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تصریح کرد: نیروگاه‌های برق‌آبی ۱۵ درصد مصرف کل کشور را به خود اختصاص می‌دهند که با کاهش ۵۰ درصدی بارش‌ها طی سال گذشته، به همین میزان با کاهش تولید مواجه خواهیم بود و نیاز به مدیریت مصرف همگانی است تا با حداقل مشکل تابستان را سپری کنیم.

پاراد با اعلام این که هرگونه بهینه‌سازی مصرف در پخش سرمایشی می‌تواند کمک زیادی به کاهش پیک برق کند، یادآور شد: پیک مصرف از ساعت ۱۳ تا ۱۵ و همچنین ۱۸ تا ۲۳ می باشد که عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف نظیر لباسشویی، جاروبرقی، اتو و… و انتقال آن به زمان های دیگر مثل صبح می تواند کمک شایانی به مدیریت مصرف و جلوگیری از خاموشی نماید.

پاراد با اعلام این که در سال گذشته استان بوشهر ۹ درصد رشد پیک بار داشته که متوسط دنیا زیر دو درصد و در کشور پنج درصد بوده، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در سال جاری حدود ۱۴۱ مگاوات به پیک مصرف اضافه می‌شود که هشداردهنده است و در صورت مصرف بهینه‌نکردن، خاموشی‌های ناخواسته حتمی است.

وی برخی راهکارها برای کاهش مصرف را شامل سرویس و شستشوی کولرها، تنظیم کولر روی درجه ۲۳ تا ۲۵ که دمای مطبوع و آسایش می باشد، استفاده از روشنایی طبیعی به جای چراغ های متعدد می تواند به مدیریت پیک بار منجر شود.

ضرورت کاهش ساعت کار ادارات

مدیرعامل برق استان درخصوص سوال «خلیج فارس» پیرامون تغییر ساعت کار ادارات به منظور مدیریت پیک مصرف ادامه داد: برای مدیریت مصرف مشترکان عمومی، تغییر ساعات ادارات ضروریست تا منجر به کاهش پیک شود.

پاراد درباره ساعت پیشنهادی برای تعطیلی ادارات ادامه داد: با توجه به کاهش تولید برق در سالجاری، وزارت نیرو بر تغییر ساعت کار ادارات تاکید زیادی دارد تا پیک مصرف مدیریت شود، در استان هم معتقدیم تا ساعت ۱۲:۳۰ یا نهایتا ۱۳ ادارات تعطیل شود تا امکان تامین برق مشترکان خانگی که ارتباط شدیدی با رفاه مردم دارد بدون مشکل تامین گردد.

به گفته وی، نظرات شرکت برق به استانداری بوشهر اعلام شده و ظاهرا هیات دولت نیز بزودی مصوبه ای درخصوص تغییر ساعت کار ادارات مصوبه ای خواهد داشت.

بازرسی از اداراتی که در ساعت مقرر تعطیل نشوند

پاراد درخصوص تعطیل‌نکردن ادارات در ساعات تعطیلی تابستانی که بعضا سال گذشته برای برخی موارد رقم نخورد، بیان کرد: سال گذشته با برخی ادارات این مشکل را داشتیم، ولی امسال که تولید برق کاهش یافته و برق هم با رفاه مردم در ارتباط است، درصورت تغییر ساعات اداری، با مشخص کردن بازرسین و همچنین رصد کنتورهای هوشمند که آمار آن آنلاین می باشد، با اداراتی که در خارج از این ساعت باز باشند برخورد قانونی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: وزارت نیرو به این نتیجه رسیده که کاهش ساعات اداری در مصرف برق تاثیر فراوانی دارد و منتظر اعلام هیات دولت در این زمینه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکید ما این است که بانک ها نیز همزمان با ادارات به کاهش ساعت کار بپیوندند و صنایع نیز که به برق شهر متصلند، در این خصوص همراهی کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بوشهر یادآور شد: برای کاهش پیک بار با خارج‌کردن پمپاژ آب شهری و روستایی، کارکردن چاه‌های کشاورزی، پمپاژ آب در کانال‌های مزارع پرورش میگو در ساعات پیک برنامه هایی داریم که مشوق هایی نیز در این خصوص در نظر گرفته‌ ایم که جبران مناسبی برای آنها باشد.

قبلی «
بعدی »