با حضور وزیر نیرو؛ عملیات اجرایی سد خائیز در شهرستان تنگستان آغاز شد

  • توسط
  • خرداد ۳, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول به نقل از مهر ، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر صبح پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی سد خائیز در شهرستان تنگستان استان بوشهر اظهار داشت: در راستای توسعه زیرساخت‌های تامین منابع آبی استان بوشهر طرح‌های مهمی در داریم.

شاپور رجایی خاطرنشان کرد: امروز با حضور وزیر نیرو در استان بوشهر عملیات اجرایی چند طرح مهم آغاز می‌شود که نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز استان در بخش‌های مختلف خواهد داشت.

وی با اشاره به آغاز عملیات ساخت سد خائیز در شهرستان تنگستان با حضور وزیر نیرو، بیان کرد: سد خائیز سدی از نوع خاکی است و با ارتفاع ۳۶ متر و طول تاج ۶۱۰ متر، مخزنی به حجم ۱۶میلیون مترمکعب دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر افزود: این سد به منظور تامین بخشی از حقابه‌های شبکه آبیاری اهرم با ۱۲۰۰ هکتار نخلستان و حقابه های زیست محیطی، بر روی رودخانه شیرین (رودخانه اهرم) و در ۱۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان ساخته می‌شود.

رجایی ادامه داد: این سد در مدت ۳۶ ماه با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال ایجاد خواهد شد و هزینه آن از محل اعتبارات استانی تامین می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان بوشهر بیان کرد: تا کنون جاده دسترسی، خاک برداری پی و تجهیز کارگاه سد انجام گرفته است.

قبلی «
بعدی »