معاون امور عمرانی فرماندار تنگستان:وضعیت سگ های ولگرد در شهرستان تنگستان ساماندهی می شود

  • توسط
  • اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

معاون امور عمرانی فرماندار تنگستان گفت:وضعیت سگ های ولگرد در شهرستان تنگستان به کمک شبکه بهداشت و درمان شهرستان ساماندهی می شود.

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، مهندس پرویز شعبانی، معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان تنگستان در نشست شورای سلامت این شهرستان گفت: با توجه به مشکلاتی که وجود سگ های ولگرد در شهرستان ایجاد کرده است؛ وضعیت آنها ساماندهی می شود.

معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان تنگستان افزود: ساماندهی وضعیت سگ های ولگرد یک امر بین بخشی بوده و برای تحقق آن نیازمند همکاری نهادهای دولتی به ویژه شبکه بهداشت و درمان،محیط زیست،شهرداری ها و غیره است.

مهندس شعبانی خاطر نشان کرد: شهرداری های شهرستان با همکاری نهاد منابع طبیعی زمین مناسب برای فنس کشی و نگهداری سگ ها را شناسایی کرده، در مراحل بعد نهادهایی مانند شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی وغیره در این امر مشارکت خواهند کرد؛ ضمن اینکه فرمانداری شهرستان در تمام مراحل برای تحقق این امر حمایت و پشتیبانی می نماید.

مهندس عادل مقدس، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان ضمن اعلام آمادگی این شبکه جهت همکاری برای تحقق این امر افزود: در سال گذشته تعداد ۷۶ مورد حیوان گزیدگی در سطح شهرستان بوده که ۹۰درصد از این موارد مربوط به سگ ها بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان تاکید کرد: هزینه پیشگیری و درمان هر مورد حیوان گزیدگی بین ۸ الی ۱۰ میلیون ریال از قبیل واکسیناسیون و سایر اقدامات مربوط است.

مهندس مقدس اظهار داشت: علاوه بر هزینه درمانی که برای افراد آسیب دیده صرف می شود، صدمات جسمی و روحی وارد شده نیز قابل توجه است.

شایان ذکر است نشست شورای سلامت با حضور معاون عمرانی فرماندار، بخشدار بخش مرکزی، شهردارها، اعضای شورا و مدیران نهاد های شهرستان تنگستان برگزار شد.

قبلی «
بعدی »