با این راهکار های خارق العاده تا عید ۹۷ لاغر شوید + عکس ها

  • توسط
  • بهمن ۶, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تعداد زیادی از اشخاص که نوع کار آن‌ها احتیاج به نشستن برای ساعت‌های طولانی دارد، بعد از مدتی دچار مشکل اضافه وزن و چاقی شکمی می‌شوند، این اشخاص زیادی از لباس‌های قدیمی خود را نمی‌توانند بپوشند و ملزم به خرید لباس‌های تازه با سایز جدید می گردند و درمهمانی‌ها و مراسم از بابت چاقی خود شرمنده و خجالت زده می باشند.

کارشناسان برای محافظت لاغری و رسیدن به تناسب اندام توصیه‌های زیر را دارند که به تدریج و بدون عارضه به تندرستی و استفاده از روش‌های غیر ایمن و پرخطر، اشخاص بتوانند به تناسب اندام مد نظر خود دست یابند؛ کارکنان روزانه هفت الی هشت ساعت پشت میز در اداره‌های خود می‌نشینند و این بازه زمانی طولانی اثر‌های خطرناکی بر تندرستی جسمی و حتی روحی آن‌ها می‌گذارد.

خوراکی‌های سالم را جایگزین فست فود و خوراک‌های حاضری کنید

برای وعده غذایی ناهار، صبحانه و حتی شام در صورت کار در شیفت شب به جای خوردن فست فود و خوراکی‌های فرآوری شده، انواع اسنک و تنقلات بدون ارزش غذایی، از خوراکی‌های سالم، میوه و سبزیجات تازه، نان کامل، دانه‌های غله و حبوبات، مواد لبنی کم چرب، دانه‌های آجیل و خوراک دریایی استفاده کنید.


در نظر گرفتن زمان کافی در هرروز برای آماده سازی خوراکی که همراه خود به سرکار می‌برید یا انتخاب خوراکی‌های سالم درصورتی که سازمان شما وعده غذایی را تامین می‌کند، ارزش زیاد دارد؛ اهتمام کنید تا جای ممکن از خوردن خوراکی‌های دارای سس، پرچرب، شور، فرآوری شده، سرخ کرده و حاضری پرهیز و به جای آن خوراک سالم استفاده کنید.


استفاده خوراکی‌های سالم، افزون بر محافظت تندرستی جسمی و روحی مانع از چاقی و تجمع چربی در بدن شما نیز می‌شود.


یکی از مواد خوراکی سالمی که باید هرروز استفاده کنید، سالاد تندرستی هست که می‌توانید بهمراه ناهار، پیش غذا در عصر و یا بهمراه شام استفاده کنید؛ به جای اضافه کردن سس‌های شور و پرچرب از آبلیموی تازه، نعناع یا برگه‌های سبزی جعفری استفاده کنید.

سفارش غذا‌های گرانقیمت علت تندرستی نمی‌شوند

یکی از عادت‌های اشتباه که مسئولان ارشد سازمان‌ها دارند، سفارش دادن خوراکی‌های پرچرب و در بعضی وقت ها بسیار گرانقیمت هست، رفتن به رستوران یا کافه روزانه برای استفاده وعده غذایی یا حضور در سمینار‌ها، هتل‌ها و جلسه‌ها به صورت همه روزه و خوردن مواد غذایی رسمی که در این مکان‌ها توزیع می‌شود به زودی علت چاقی و اضافه وزن بسیار شدید در مسئولان می‌شود.


در جلسه‌ها یا در محل غذاخوری اداره به اندازه خوراک سفارش دهید و از پرخوری اجتناب کنید، زیرا علت چاقی شما می‌شود؛ بدن به مواد غذایی متنوعی در بر دارنده ویتامین‌ها و مواد معدنی در طول روز احتیاج دارد و تنها خوردن یک وعده غذایی بسیار زیاد نمی‌تواند علت دریافت تمام مواد غذایی ضروری بدن گردد.

خوراکی‌هایی که شما در عصر خسته و کسل می‌کنند

بررسی‌ها نشان داده هست، کسانی که در وعده ناهار، خوراکی‌های سنگین در بر دارنده کربوهیدرا ت و قند زیاد مثل پاستا، پیتزا یا برنج  استفاده می‌کنند، عصر‌ها دچار حالت هایی مثل خستگی، خواب آلودگی، کاهش بازده کاری و حتی بی انگیزگی می‌شوند.

پیاده روی بعد از صرف غذا را فراموش نکنید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن به تناسب اندام برسید، پیاده روی حتی به میزان کم بعد از صرف وعده غذایی ناهار هست.

این کار افزون بر کمک به هضم مواد غذایی، علت جلوگیری از احساس خواب آلودگی و نیز تجمع چربی در بدن شما می‌شود.

تنقلات وسوسه برانگیز را از میز خود بردارید

این مطلبو از دست ندید!  چقدر به خودتان ارزش می دهید؟

استفاده اسنک‌ها و تنقلات بدون ارزش غذایی می‌تواند علت چاقی و مبتلا شدن به بیماری‌های متفاوت گردد، کسانی که پشت میز برای ساعت‌ها می‌نشینند، تمایل زیاد به خوردن مواد غذایی دارند و پرخوری می‌کنند، بر روی میز این اشخاص خوراکی‌های زیاد وجود دارد و آن‌ها به صورت ناخود آگاه بیشتر از حد احتیاج بدن به خوردن می‌پردازند.


کارشناسان سفارش می‌کنند اشخاص تنقلات بدون ارزش غذایی را از میز خود بردارند و به جای آن خوراکی‌های سالم مثل نان جو، دانه آجیل، خشکبار، میوه، آب و دمنوش‌های گیاهی، شکلات تلخ یا قهوه بدون شکر قراردهند.
از بدترین خوراکی‌ها که باید از میز خود بردارید؛ شیرینی، قند، شکلات شیرین، چیپس، پفک، بیسکوئیت، آبنبات و خوراکی‌های صبحانه، چون خامه و خامه شکلاتی هست.

به میزان کافی آب بنوشید

بدن آدم همه روزه به هشت لیوان آب و مایعات نیازدارد، نوشیدن قهوه شیرین، شکلات تلخ دارای شکر، نوشیدنی انرژی زا و نوشابه‌های گاز دار برای تندرستی بدن، دستگاه گوارش و کلیه‌ها مضر هست و علت نارسایی کلیوی، چاقی و احتمال مبتلا شدن به دیابت نوع دو در اشخاص می‌شود.


اگر به خوردن کیک و کلوچه علاقه دارید، به جای خرید نوع آماده آن، در تعطیلات آخر هفته یا عصر‌ها بعد از برگشت از اداره خود با مواد غذایی سالم و به میزان کافی شکر به تهیه آن بپردازید و در طول هفته از آن استفاده کنید.

نگهدارى مناسبت‌ها و جشن‌ها در سازمان خود باشید

اگر تمایل به دادن شیرینی و گرفتن جشن در سازمان خود دارید، به جای تعارف شیرینی و آبمیوه‌های دارای شکر، از خوراکی‌های سالم مثل میوه یا آجیل استفاده کنید، بویژه اگر در سازمان بزرگی مشغول به کار هستید و همه روزه به سبب مناسب‌های متفاوت میزان زیادی شیرینی یا شکلات استفاده می‌کنید.

انجام تمرین‌های ورزشی ضمن کار را فراموش نکنید

یکی از خوب ترین شیوه‌های کاهش وزن، انجام تمرین‌های ورزشی در در خلال کار هست.

من جمله دیگر روش ها، ایستادن در زمان گفت وگو با تلفن، انتصاب برنامه گام شمار بر روی گوشی یا خرید ساعت هوشمند و ارزیابی میزان گام‌های همه روزه می‌توانید تناسب اندام شایسته ای به دست آورید.

انجام ورزش و داشتن فعالیت فیزیکی در انتهاء روز یا ایام تعطیل

تعطیلات آخر هفته، خوب ترین زمان برای اشخاص کارمند برای رسیدگی به تندرستی بدن و جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری‌هاست، به این قصد حتماً بازه زمانی شایسته ای در تعطیلات آخر هفته برای ورزش، رفتن به سالن‌های ورزشی، استخر و سونا در نظر بگیرید.


برای به دست آوردن نتیجه خوب تر می‌توانید بهمراه دوستان و همکاران خود در کلاس‌های ورزش گروهی شرکت کنید تا داعیه بیشتری برای ورزش و داشتن تفریح سالم دارا باشید.


برنامه ریزی برای تندرستی خود دارا باشید، مواد غذایی که در طول هفته استفاده می‌کنید را بهمراه میزان آن، وقتی که غذا می‌خورید، رفتن به رستوران یا کافه، ضیافت و سمینارها، همگی را یادداشت کنید و به صورت همه روزه وزن خود را اندازه گیری کنید تا در صورت افزایش وزن به سرعت تمهیدات لازم را به کار گیرید.

اگر در هفته، حدود ۱۵۰ دقیقه ورزش نکنید به صورت قطع دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوید و ژنتیک و روش تغذیه نمی‌تواند مانع از چاقی شما گردد.

با پزشک متخصص تغذیه مشاوره انجام دهید

درصورتی که دچار مشکل چاقی هستید با کارشناس تغذیه مشاوره کنید تا رژیم غذایی مناسب با توجه به قد، وزن، سن، جنسیت، پیشینه مریضی و مواردی از این دست برای شما مد نظر داشته باشد.

با رعایت راهکار‌های فوق می‌توانید به تناسب اندام مناسب خود دست یابید.

قبلی «
بعدی »