با گذشت حدود دو ماه از انسداد ته لنجی؛ بازاریان گناوه، بازار را تعطیل کردند/مصوبه ته لنجی همچنان بلاتکلیف!

  • توسط
  • دی ۵, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از سوک اگرچه مصطفی سالاری از ابتدای دولت یازدهم تا زمان خروجش از استان بوشهر بر طبل حمایت از مصوبه دولت و سامان دهی ته لنجی می کوبید اما مردم در عمل دیدند این مصوبه نه تنها هیج سودی برای استان به ویژه ملوانان و دیگر اقشار درگیری در آن نداشت بلکه وضعیت از قبل هم بدتر شد.

در حال حاضر حدود دو ماه بازار بوشهر در رکود به سر برده و علی رغم وعده های مکرر مسئولین اما سردرگمی دولتی ها در سامان دهی ته لنجی موجب شد تا بازهم بازاریان به میدان آمده و با تعطیلی واحدهای صنفی خود از دولت بخواهند هر چه سریع تر موضوع را رسیدگی کند.

هم اکنون ملوانان، شناورداران، بازاریان، کارگران کمرگ های استان و خانواده های آنان که حداقل یک سوم از جمعیت استان را تشکیل می دهند مدت هاست بیکار بوده و برخی از آنان به مسافرکشی و دیگر کارهای کاذب روی آورده اند.

علاوه بر این اقشار، مردم عادی و مصرف کنندگان نیز تحت تاثیر جلوگیری از تخلیه کالاهای ملوان در خرید اقلام موردنیاز دچار گرفتاری و دردسر شده و با افزایش قیمت انواع کالاها مواجه شده اند.

هم اکنون یک کیسه برنج در بازار با جهش قابل ملاحظه ای مواجه شده و به نظر می رسد قیمت ها از این میزان هم بالاتر برود.

روز گذشته ائمه جمعه برخی شهرهای استان بوشهر از جمله گناوه و دلوار نیز به شدت از روندی که دولت درخصوص ته لنجی ها درپیش گرفته است، انتقاد کرده و خواستار توجه بیشتر دولتمردان به حقوق مرزنشینان و مردم استان بوشهر شدند.

در حال حاضر به دلیل اظهارات ناپخته ای که نماینده همدان در رسانه ملی صورت داده است موجی از نارضایتی و ناراحتی در بین مردم استان بوشهر ایجاد شده و کار تا جایی پیش رفته که نماینده بوشهر، گناوه و دیلم خواستار برخورد قاطع با خجسته شد.

به نظر می رسد پس از گناوه سایر شهرهای ساحلی استان بوشهر که از طریق ته لنجی ارتزاق کرده و تنها کسب و کار مردم آن همانند پیشینیانشان ملوانی و تجارت از طریق دریاست به گناوه ای ها افزوده شوند.

باید دید مسئولین چه راهکاری برای نارضایتی های ایجادشده خواهند اندیشید؟

قبلی «
بعدی »