به صدا در آمدن زنگ ایدز در مدارس بنه گز / تصاویر

  • توسط
  • آذر ۱۴, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول بنه گز پرسنل مرکز جامع سلامت بنه گز  با حضور در مدارس بنه گز به مناسبت هفته جهانی ایدز ضمن آموزش این بیماری ، اهمیت این روز را یادآور شدند

ویروس ایدز دیگر عفونتی ترسناک نیست
ویروس ایدز دیگر عفونتی ترسناک نیست، همه می توانند با خیال راحت آزمایش دهند و بعد از یک هفته از نتیجه آزمایش مطلع شود. اگر مبتلا بودند با شروع مصرف دارو و توجه به اصول مشاوره های تخصصی، بعد از مدتی به حدی تعداد ویروس در بدنشان کم می شود که دیگر ناقل ویروس ایدز محسوب نمی شوند و زندگی کاملا معمولی خواهند داشت.
سازمان بهداشت جهانی شعار امسال را «سلامتی حقی برای همه با اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان به HIV» انتخاب کرده است.
همه مردم می توانند با مراجعه به مراکز سیار تشخیص ایدز اعم از اتوبوس های ایدز یا کلینیک های سیار یا مراکز بهداشتی یک آزمایش ساده خون بدهند، ظرف ۲۰ دقیقه نتیجه آزمایش مشخص می شود، اگر فرد سالم باشد که نتیجه قطعی است اما اگر بدن واکنش نشان داده باشد، فرد برای آزمایش قطعی به مراکز مشاوره بیماری های رفتاری ارجاع می شود تا آزمایش استاندارد برای آنان انجام شود.
مراکز مشاوره بیماری های رفتاری با حدود ۱۰۰ آزمایشگاه استاندارد در کشور مرتبط هستند که تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و کیت های تشخیصی استاندارد را دارند و ظرف چند روز تا حداکثر یک هفته نتیجه قطعی آزمایش مشخص می شود. اگر نتیجه مثبت بود، از همان زمان درمان و مشاوره به صورت کاملا رایگان و با حفظ اصل محرمانگی شروع می شود.
 
قبلی «
بعدی »