در مسیر فراموشی اتفاق افتاد؛ سرگذشت ملال‌انگیز زمین ساحلی دهکده گردشگری بوشهر

  • توسط
  • خرداد ۲۸, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش سوک در بهمن ماه سال گذشته برای اولین بار فوتبال ساحلی کشور اولین تورنمت بین‌المللی فوتبال ساحلی در ایران را برگزار کرد که نکته قابل توجه این تورنمنت، برگزاری این جام چهار جانبه در استان بوشهر بود که به همت باشگاه پارس جنوبی انجام شد.

حضور چهار تیم برتر فوتبال ساحلی دنیااز جمله ایتالیا، لهستان، اوکراین و ایران در استان بوشهر باعث شور و نشاط و همدلی شد و همگان را برآن داشت تا بوشهر را  قطب فوتبال ساحلی ایران بنامند.

شاید این اولین باری بود که چندین تیم خارجی آن هم در رده ملی و جایگاه ورزش و فوتبال پا به استان بوشهر می‌گذاشتند، اما برجسته‌ترین و اساسی‌ترین نکته این نوشته آنجاست که ورزشگاه دهکده گردشگری استان بوشهر و زمین ساحلی آن تقریبا به مدت ۲۵ روز و با تلاش شبانه‌روزی آماده و مهیای مسابقات شد، ورزشگاهی که با تلاش و همت سازمان منطقه انرژی پارس، پتروشیمی پاسارگاد و استانداری بوشهر به بهترین و زیباترین و بروزترین شکل بنا شد.

این ورزشگاه یکی از برجسته‌ترین ورزشگاه‌های کشور است که تمام امکانات را برای برگزاری مسابقات ساحلی در رشته‌های مختلف به ویژه فوتبال مهیا کرده است به گونه‌ای که طراحی سکوها طوری است که هواداران زیادی می‌توانند از مسابقات مورد نظر خود دیدن کنند.

بعد از پایان مسابقات بین‌المللی فوتبال ساحلی در استان بوشهر هر چهار تیم لهستان ، ایران ، اوکراین و ایتالیا از کیفیت این ورزشگاه و برگزاری خوب مسابقات صحبت کردند، تا آنجا که کشورهای لهستان و ایتالیا پیام تبریک خود را به فدراسیون فوتبال کشورمان بابت برگزاری مسابقات تقدیم کردند.

چندین ماه از این مسابقات گذشت اما در کمال تعجب و با وجود هزینه‌های فراوان، ورزشگاهی که این همه برای آن زحمت کشیده شده بود به حال خود رها شد که البته جای تعجب نیز دارد.

اگر چه نمی‌توان ادعا کرد که در طول برگزاری مسابقات همه‌چیز بی‌مشکل پیش رفت و هیچ موردی برای برگزاری سد راه نبود، ولی حضور یک تیم خوب و کار بلد با پشتیبانی باشگاه پارس جنوبی توانست تمام نواقص ها را پوشش دهد. نواقص هایی که این ورزشگاه داشت ابتدا مشکل ماسه و زمین بود و در درجه دوم مشکل نور و برق مجموعه و در پایان سیستم سرمایشی و گرمایشی رختکن‌ها که حتی در پایان مسابقات هم نمایان شده بود و جالب اینجاست به جای اینکه این مشکلات برطرف شود به قوت خود باقی ماند.

تیم فوتبال ساحلی دریانوردان پارس جنوبی و باشگاه پارس جنوبی که امیدوار بودند با شروع لیگ برتر فوتبال ساحلی در زمین واقع در دهکده گردشگری بازی های خود را انجام دهند مجبور شدند باز هم در زمین قدیمی واقع در خیابان ساحلی به مصاف حریفان خود بروند.

حتی نامه‌های زیادی از طرف فدراسیون فوتبال به هیات فوتبال استان بوشهر فرستاده شد تا شرایط برای برگزاری بازی در زمین دهکده گردشگری مهیا کنند اما چون مالکیت زمین مشخص نبود اتفاق خاصی رخ نداد.

این شرایط مدیران منطقه انرژی پارس جنوبی و پتروشیمی پاسارگاد را بر آن داشت تا کلید رفع نواقص ورزشگاه دهکده گردشگری را روشن کنند که در اولین گام طی یک تفاهم نامه زمین دهکده به باشگاه پارس جنوبی اهدا خواهد شد تا مشکلاتی که وجود دارد مانند ماسه و برق و نور ورزشگاه به همت باشگاه پارس جنوبی برطرف شود و مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی در زمین دهکده گردشگری برگزار شود.

یکی از اهداف ورود باشگاه پارس جنوبی به امر بازسازی زمین دهکده حضور انبوه هواداران و استقبال آنها از فوتبال ساحلی است و نکته بعد برگزاری دوباره مسابقات تورنمت بین المللی ساحلی بهمن ماه در بوشهر است زیرا تجربه سال گذشته نشان داد این تورنمنت با استقبال بی‌نظیر هواداران روبرو خواهد شد.

با این شرایط مسوولان منطقه اقتصادی انرژی پارس کار سختی را  در فصل جاری فوتبال ایران پیش‌رو  دارند که هم  باید ورزشگاه تختی جم را برای شروع لیگ برتر فوتبال کشور آماده کنند و هم باید زمینی استاندارد برای برگزاری دیدارهای خانگی خود در بوشهر در فوتبال ساحلی کشور مهیا کنند.

به نوشته فارس، ورزشگاه تختی شهر جم که بعد از پایان لیگ دسته اول و قهرمانی تیم فوتبال پارس جنوبی جم باید برای لیگ برتر فوتبال ایران آماده میشد مراحل پایانی آماده سازی خود را طی می‌کند. مشکل زمین ورزشگاه تختی شهر جم، رختکن‌ها و نور ورزشگاه و تمامی نواقص‌ها با کمک منطقه انرژی پارس تا قبل از شروع مسابقات لیگ برتر برطرف خواهد شد و بعد از آن آماده‌سازی و مهیاکردن زمین ساحلی دهکده گردشگری شهر بوشهر برای برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی در دستور کار قرار گرفت.

شاید وقت آن گذشته که تکرار کنیم در وهله اول، صرفا ساخت یک ورزشگاه یا مجموعه ورزشی مهم نیست بلکه آن چه خیلی مهم است اگر مجموعه ورزشی ساخته می‌شود باید حفظ و نگهداری آن در اولویت باشد که همیشه مجموعه‌هایی مانند پارس جنوبی وجود ندارد تا از این امکان نگهداری کند.

قبلی «
بعدی »