در پی کنار گذاشتن برخی مدیران ارشد ادامه بلاتکلیفی مدیریتی در گمرک بوشهر/ مدیرکل جدید از هرمزگان می‌آید؟

  • توسط
  • اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول بنه گز : بعد از کنار گذاشتن تعدادی از مدیران ارشد گمرکات استان بوشهر به اتهام اختلاس و ارتشاء در اسفندماه هنوز جایگزین آنها از سوی گمرک معرفی نشده است.

به گزارش «تیتر اول بنه گز»؛ در اسفندماه سال گذشته اخباری در خصوص تغییرات بسیار گسترده در گمرکات استان بوشهر به سبب دستگیری و احضار مدیران، منتشر شد، این در حالی است که با وجود موضع گیری دادستان بوشهر و همچنین سخنگوی قوه قضاییه نسبت به فساد و دریافت رشوه در گمرکات این استان هنوز گمرک ایران نسبت به اتفاقات روی داده در  استان مذکور هیچ  توضیحی ارائه نکرده است.

به نوشته تسنیم، حجت الاسلام اژه‌ای در نشست خبری خود در  پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه اخیرا اخباری درخصوص برخی از پرونده‌های اختلاس و ارتشاء منتشر شده که یکی از آنها به گمرکات استان بوشهر مربوط است، گفته بود: بخشی از کالاهای قاچاقی که وارد کشور می‌شود از مبادی گمرکی وارد کشور می‌شود و با کمال تاسف نظارتی هم وجود ندارد و برخی از افراد مورد وسوسه شیطان قرار می‌گیرد. در پرونده گمرک بوشهر متاسفانه ۶ الی ۷ نفر دستگیر شدند، البته این دستگیری‌ها برای اواخر سال گذشته است که تعدادی با قرار وثیقه آزاد شدند. اخیرا دو نفر دیگر از آنها آزاد شدند که وثیقه‌شان بیش از ۲ میلیارد تومان بوده است.

گمرکات بوشهر بعد از گمرکات استان هرمزگان(شهید رجایی و باهنر) از مهم ترین مبادی ورود کالا به کشور هستند، ورود کالای ته لنجی یکی از چالشهای سنتی این گمرک در مقابله با قاچاق کالاست.

گزارش «خلیج فارس» می افزاید: در روزهای اخیر نام «احمدرضا کمان ترکی» معاون گمرک شهید رجایی برای مدیرکلی گمرکات استان در حال نهایی شدن است. گویا وی اهل استان فارس می باشد.

روز گذشته هم حجت الاسلام خدری نماینده بوشهر در مجلس در کانال تلگرامی اش خبر از دیدار با کرباسیان رییس کل گمرک ایران داده و بدون توضیح بیشتر نوشته بود: «درخصوص موضوعات متفرقه گمرکات بوشهر گفتگو شد.»

منبع : خلیج فارس

قبلی «
بعدی »