این نوشیدنی را جایگزین نوشابه کنید

  • توسط
  • فروردین ۲۰, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

نوشیدنی عصاره سیب، ترنج و خیار که سرشار از فولیک اسید و ویتامین «بی» است، یکی از همین نوشیدنی هاست که مهمترین قابلیت آن سم ­زدایی از بدن است. احتمالا برای آنها که هر روز اخبار گرد و غبار و آلودگی هوا را از رسانه­ ها می­ خوانند، بهترین خبر این است که نسل جدید نوشیدنی­ های ترکیبی سم زدا در راه است و به زودی وارد بازار می­ شود و دردی از زندگی مدرن را درمان می‌کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، آن گونه که در پیشینه تاریخی میوه­ ها آمده، ایرانیان ترنج را میوه­ای خوش­ یمن می­ دانستند و معتقد بودند در دست گرفتن آن شگون دارد و باعث بهروزی­شان خواهد شد. عجیب نیست از قدیم شعرای ایرانی ترنج را بهترین هدیه عاشق به معشوقه می دانستند.

سیب؛ داروی سرفه و تورم مجرای تنفسی

محققان می­ گویند سیب علاوه بر آنکه بدن را سم زدایی می­ کند، داروی سرفه و تورم مجرای تنفسی است و برای درمان زخم­ها نیز مناسب است.

کمتر میوه­ایی چون سیب هست که این گونه پیشینه­ و داستان از آن وجود داشته باشد. در ایران از سیب و ترنج در آیین‌های مهرگان استفاده می­ شده است. سیب نماد سلامتی است. ضرب‌المثل معروفی می‌گوید: «کسی که روزانه یک سیب بخورد، به پزشک نیازی نخواهد داشت.» در فلسفه نوروز، سیب به انسان یادآوری می‌کند که به فکر بهداشت و سلامت خود باشد.

خیار؛ خلاصی از شر سموم سیستم گوارشی

آب زیاد موجود در خیار به آبرسانی بدن و رفع تشنگی کمک می­کند. ضمن آنکه خاصیت سم زدا و ادرار آور بودن آن ناشی از میزان بالای آب موجود در خیار هستند.

از سه هزار سال پیش خیار در کوهپایه‌های هیمالیا کشت می ­شده است. امپراتوران روم باستان از خیار به عنوان مهمترین میوه سم زدا استفاده می­کرده­ اند در دست نوشته‌های پلینی آمده که به علت علاقه زیاد «تیبریوس» امپراتور روم به خیار، پرورش آن در تمامی فصول سال متداول بوده و گلخانه مخصوصی برای کشت آن تأسیس شده بوده است.

قبلی «
بعدی »