امام جمعه اهرم: خیرین با شرکت در هفته نیکوکاری به خانواده‌های نیازمند کمک کنند

  • توسط
  • اسفند ۱۴, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

حجت اسلام عیسی راستگو امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: مراسم عزداری خیابانی سال‌روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) باشکوه تر از هر سال در حسینیه‌ها، مساجد و گلزار شهدای گمنام اهرم برگزار شد که از همه هیئت‌های عزداری، بانیان، شورای هیات‌ها و همه دست اندرکاران تشکر می‌کنم.

وی افزود: در آستانه ۱۶ اسفند سال‌روز وفات میرزاحسین معتقد اهرمی که بنا به توصیه نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر به روز قرآنی بوشهر نام‌گذاری شده قرار داریم.

امام جمعه اهرم تصریح کرد: از روز ۱۱ اسفند الی ۱۶ اسفند ماه به نام هفته قرآنی استان بوشهر نام‌گذاری شده که قرآن رمزدار معتقد اهرمی یکی از آثار بی‌نظیر در جهان اسلام است که برای اولین بار توسط مرکز بوشهر‌شناسی به چاپ رسیده است .

راستگو ادامه داد: معتقد اهرم دارای آثار دیگر از جمله دیوان قصاید و اشعار زیبا به نام جواهر الظواهر بوده، که نشان‌دهنده ذوق شعری وی است.

امام جمعه اهرم بیان  کرد: جامعه فرهنگی شهرستان تنگستان با برگزاری آئین‌ها و همایش‌هایی تلاش کند با بررسی اشعار و قصاید مرحوم معتقد اهرمی ضمن این‌ که در کتب درسی دانشگاهی و مدارس گنجانده شود، به جامعه نیز شناسایی گردد.

وی ادامه داد: روز قرآنی شهر اهرم  در روز دوشنبه هفته جاری با همکاری ادارات و نهادهای شهرستان تنگستان انجام می‌شود.

راستگو یادآور شد: انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت کتاب با تلاش مدیرکل ارشاد اسلامی استان میسر شده است که جا دارد از تلاش‌های مدیکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر قدردانی شود.

امام جمعه اهرم بیان کرد :روز  ۱۴اسفند روز نیکو کاری نام‌گذاری شده که مصادف با تشکیل فرمان  حضرت امام راحل برای تاسیس کمیته امداد است که از تلاش و خدمات این مجموعه برای فقرزدایی در جامعه تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: با توجه به این که بخشی از محرومین و مستضعفین جامعه قادر به تهیه مایحتاج خود برای سال نو نیستند انتظار می‌رود که خیرین با شرکت در هفته نیکوکاری ، زمینه کمک به این خانواده‌ها را فراهم سازند.

قبلی «
بعدی »