مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر مطرح کرد آخرین جزییات از آزمون استخدام آموزش و پرورش در استان بوشهر

  • توسط
  • بهمن ۲۰, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

ناصر کرمی در نشست خبری در مورد آزمون استخدامی آموزش و پرورش و سهمیه استان بوشهر گفت: سهمیه جذب نیرو از طریق آزمون برای استان بوشهر ۲۵۹ نفر است که در برخی رشته‌ها حد نصاب لازم کسب نشده است و تنها ۲۴۲ نفر قبول شدند و اگر حداقل ۵۰ درصد بالاترین نمره را کسب کنند جذب خواهند شد.

وی بیان داشت: بنا بر اعلام آموزش و پرورش استان، عمده نیاز برای جذب نیرو در مقطع ابتدایی است.

کرمی با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: دور بودن از مرکز، کمبود نیروی انسانی مجرب، شرایط آب و هوایی، عدم همراهی خانواده‌ها در مناطق دور افتاده، آسیب‌های اجتماعی از جمله مشکلات در حوزه آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه با تلاش همکاران در شاخص‌های آموزش و پرورش، پیشرفت داشتیم گفت: هم اکنون ۲۰۴ هزار و ۸۸۷ دانش آموز در یک هزار و ۷۱۰ آموزشگاه و ۷ هزار و ۷۴۰ کلاس درس تحصیل می‌کنند و ۱۳ هزار و ۷۷۹ معلم هم وظیفه تعلیم و تربیت را بر عهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی ما تحت پوشش قرار دادن کامل پیش دبستانی‌هاست، گفت: با مشارکت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ۱۲ کلاس درس در استان در حال ساخت است و ۵ هزار و ۲۵۰ دانش آموز افغانستانی هم در استان مشغول به تحصیل بوده که ۵۰ درصد این تعداد دانش آموز دختر بوده و۹۸۵ دانش آموز بدون مجوز اقامتی تحصیل می کنند که به دستور مقام معظم رهبری در کلاس درس حاضر شدند.

کرمی با اشاره به طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان گفت: این طرح علاوه بر دانش آموزان سال چهارم وپشت کنکوری برای دوره‌های پایین تر هم در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر رتبه ۱۸ کنکور را در اختیار دارد گفت: در حالی که پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید رتبه استان بوشهر ۲۱ بود اکنون به رتبه ۱۸ کنکور رسیدیم هر چند این رتبه مطلوب ما نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح نخبه پروری با همکاری پارس جنوبی گفت: ۶۸۱ دانش آموز با معدل بالای ۱۷ در ۶ شهرستان تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

کرمی یادآور شد: ۳۳ هزار و ۷۶۰ جلد کتاب کمک آموزشی به ارزش ۵۵۷ میلیون و ۹۰۸ هزار تومان به صورت رایگان در استان توزیع کردیم.

وی افزود: در زمینه میانگین نمره امتحانات نهایی سال سوم متوسطه ۵۱ صدم رشد داشتیم که این رقم در کشور ۳۰ صدم بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: ۹۰ هزار دانش آموز در طرح های مختلف معاونت تربیت بدنی شرکت داشته و ۱۷ مدال کشوری هم توسط دانش آموزان بوشهری کسب شد.

کرمی با اشاره به کسب رتبه برتر اردوی راهیان نور استان بوشهر از توسعه مراکز مشاوره از دو مرکز به ۷ مرکز خبر داد.

وی جذب ۶۱۷ نفر معلم حق التدریس، بیمه کردن ۲۳ هزار و ۱۰۶ فرهنگی و خانواده‌ها را از جمله اقدامات اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ذکر کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به وجود دو هزار و ۷۱۴ کلاس هوشمند در استان گفت: ۴۰ درصد کلاس‌های درس در استان بوشهر هوشمند هستند در حالی که در برخی مناطق جنوبی استان این رقم به ۷۰ درصد هم می رسد.

وی بیان کرد: در بخش سوادآموزی هم با جذب۱۱ هزار و ۹۴۹ سوادآموز رتبه دوم کشوری در حذب سواد آموز توسط استان بوشهر کسب شد.

قبلی «
بعدی »