زنبورها در اقیانوس چه می‌کنند؟

  • توسط
  • آذر ۱۵, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

پژوهشگران به تازگی زنبورعسل در اقیانوس کشف کرده‌اند.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از ساینس، محققان برای اولین‌بار شواهدی از وجود زنبورها در زیر آب کشف کرده‌ و مشاهده کرده‌اند که آنها گرده‌افشانی در آب را مانند خشکی انجام می‌دهند.

گیاهان در زیر آب با گرده‌افشانی تولیدمثل می‌کنند. تاکنون زیست‌شناسان بر این باور بودند که گیاهان دریایی برای گسترش ژن‌های خود تکیه بر آب دارند، اما در این مطالعه دریافتند که توسط زنبورهای دریایی گرده‌افشانی را انجام می‌دهند.

پیش از این محققان هرگز تصور نمی‌کردند که عمل گرده‌افشانی در زیر آب هم انجام شود.

در طول سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ محققان دانشگاه ملی مکزیک با بررسی شبانه بر روی گیاهان دریایی به نام turtle seagrass و تصویربرداری از آنها دریافتند بی‌مهرگان بیشتر به گل‌های گرده‌دار نزدیک می‌شوند و این عمل درست مانند عمل زنبورهای عسل در خشکی است که اطراف گیاهان گرده‌افشانی انجام می‌دهند.

پیش از این، محققان هرگز پیش‌بینی نکرده بودند که حیوانات در گرده‌افشانی گیاهان دریایی نقش داشته باشند.

پژوهشگران اظهار کردند:۶۰ نوع گیاه دریایی عمل گرده‌افشانی را انجام می‌دهند. در حال حاضر محققان تنها این ارتباط را با گیاهان بزرگ turtle seagrass نشان داده‌اند.

اکوسیستم آب به علت پنهان بودن، اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما دانستن اینکه گیاهان و حیوانات در محیط‌های آبی چگونه باهم تعامل دارند برای حفاظت از آنها بسیار مهم است.

یافته‌های این بررسی در مجله Nature Communications منتشر شده است.

قبلی «
بعدی »