جزیره صدرا در مرحله قیمت‌گذاری/ تبدیل به منطقه ویژه قطعی است

  • توسط
  • آبان ۲, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : شرکت صدرا این روزها فعال تر از گذشته شده و با تسریع در ۱۰ سکوی در دست ساخت و تکمیل پارس جنوبی، تلاش دارد تا همانند تبلیغات محیطی از این مجموعه در شهر بوشهر، “طلوعی دوباره”را تداعی کند. در این بین شمار نیروهای شاغل آن هم از ۱۵۰۰ نفر در اوایل سال، اینک به ۳۲۰۰ نفر رسیده که خبر خوبی در حوزه اشتغال می باشد.

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از خلیج فارس ؛ در این بین هرگاه نفتی ها از شرکت صدرا بابت تاخیرها انتقاد می کردند، آنها در کنار نقدینگی و دشواری های تحریم برای واردات برخی تجهیزات، از معطلی های گمرکی برای ترخیص کالاهای وارداتی شان شکوه می کردند و از این رو تبدیل جزیره صدرا به منطقه ویژه می تواند گامی رو به جلو برای آنها باشد.

در همین خصوص مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) درباره آخرین وضعیت تملک جزیره صدرا گفت که اختلاف وزارت راه و شهرسازی با صدرا بر سر قیمت کارشناسی و منطقه‌ای است.

محمدرحیم دهقانی که با ایسنا گفتگو کرده، ادامه داد: جزیره صدرا که نزدیک به ۲۷۰ هکتار مساحت دارد، در حال طی کردن مراحل اداری خود است که در این خصوص جلساتی نیز با وزیر راه و شهرسازی داشتیم و موضوع به سازمان ملی زمین و مسکن و اداره کل راه و شهرسازی بوشهر محول شده و جلسات کارشناسی نیز دراین خصوص برگزار شده است.

دهقانی ابراز امیدواری کرد: وزارت راه و شهرسازی در این مسیر همراهی کرده و به زودی بحث تملک این زمین حل شود که این موضوع احتمالا به زودی حل می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از سوی وزارت راه و شهرسازی، مشکلی وجود دارد، گفت: وزیر راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن نیز درباره این موضوع قول همکاری داده‌اند و اختلاف ما بر سر قیمت منطقه‌ای و کارشناسی است و اگر به توافق برسیم، در نهایت این موضوع حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران درباره تبدیل جزیره صدرا به منطقه ویژه و راه‌اندازی گمرک در این جزیره نیز اظهارکرد: موافقت‌های لازم برای تبدیل شدن به منطقه ویژه را گرفتیم و تفاهم‌نامه‌هایی با استانداری بوشهر امضا کردیم و شرایط برای ایجاد منظقه ویژه کاملا مهیاست که در این زمینه صدرا باید الزامات منطقه ویژه را که شامل در ورودی، گمرک، حراست گمرک و نصب دوربین است، انجام دهد تا بتواند به عنوان منطقه ویژه کار خود را آغاز کند.

دهقانی افزود: علت پایین بودن سرعت اجرای ما در این زمینه این است که صدرا در وسط منطقه ویژه اقتصادی بوشهر قرار دارد و نیازی به مصوبه مجلس برای تبدیل به منطقه ویژه را ندارد، اما برای تبدیل شدن به منطقه آزاد، با توجه به اینکه یک فوریت موضوع منطقه آزاد بوشهر در مجلس تصویب شده و دولت نیز آن را تایید کرده است، منتظریم تا قانون آن ابلاغ شود، اما اگر آن مصوبه اجرایی نشد، منطقه ویژه را که توافق‌نامه داریم، اجرایی می‌کنیم.

وی درباره‌ فواید تاسیس گمرک و تبدیل شدن صدرا به منطقه آزاد اظهارکرد: این موضوع برای ما، این منفعت را دارد که کالاهایی که وارد می‌کنیم و اکنون در گمرک معطل می‌شوند، به طور مستقیم به صدرا بیایند، بدون اینکه ما هزینه گمرک و انبارداری پرداخت کنیم و در نهایت از همین طریق محصول تولید شده و صادر ‌شود.

قبلی «
بعدی »