از آغاز عملیات اجرایی بیمارستان جدید قلب تا افزایش آمبولانس و ام ار ای در بوشهر

  • توسط
  • آبان ۱, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

در حالی که برای چندمین بار به دلایلی سفر وزیر بهداشت به استان بوشهر تا اطلاع ثانوی لغو شد اما استاندار بوشهر ترجیح داد با حضور مدیران حوزه درمان ، اعضاء سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری استان و تعدادی از خبرنگاران موفقیت های حوزه سلامت در دولت یازدهم را اعلام کند .

به گزارش تیتر اول  ؛ مصطفی سالاری در این نشست که تحت عنوان “هم اندیشی حوزه سلامت استان بوشهر” برگزار شد از همسان شدن سرانه تخت های بیمارستانی استان با سرانه کشوری خبر داد که در سال ۹۲ ، هشت دهم درصد بوده و هم اینک با افزایش تقریبا دو برابری به ۱٫۵۲ درصد افزایش یافته است.

مصطفی سالاری ؛ استاندار بوشهر

* شمار تخت های بیمارستانی در دولت تدبیر و امید در این استان از ۸۹۸تخت در سال ۹۲ به یکهزار و ۴۱۷ تخت افزایش یافته است. میانگین اشغال تخت بیمارستانی در استان بوشهر در سال ۱۳۹۲ در این استان بیش از ۴۶٫۵ درصد بود که اکنون به ۶۷ درصد رسیده است.

*شمار تخت های ویژه نوزادان از ۱۱تخت در سال ۱۳۹۲ هم اکنون به ۴۴ تخت رسیده است.تخت های مراقبت های ویژه (ICU ) موجود در استان از ۴۲ به ۹۷ و تخت های س سی یو (CCU) نیز از ۳۲ به ۵۳ تخت افزایش یافته است.

*افزایش آمبولانس های بیمارستانی از۶۲ به ۹۵، کلینیک های تخصصی درمانی از ۳ به ۱۲ مرکز، خریئ و راه اندازی پنج دستگاه ام. آر.آی از دیگر فعالیتهای دولت تدبیر و امید در بخش درمان در استان بوشهر است.

*ساخت بیمارستان تخصصی با ۱۸۰ تخت در کنار بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر آغاز شده است . در زمان حاضر اورژانس عمومی و هسته ای از طرح های در دست اجرا و عملیات اجرایی بیمارستان قلب بوشهر نیز بزودی آغاز می شود.

* ساخت بیمارستان ۲۴۰ تختی ۱۷ شهریور برازجان، اجرای فاز دوم بیمارستان اهرم تنگستان با ۳۲ تخت بیمارستانی، افزایش ۴۰ تخت در بیمارستان گناوه، انجام مراحل پایانی بیمارستان دیر، افزایش ۴۷ تخت بیمارستانی به بیمارستان کنگان از جمله اقدمات حوزه بهداشت و درمان در استان بوشهر در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

* بر اساس برنامه ریزیهای انجام شده تا سال ۱۴۰۴ نخستین مگا بیمارستان در استان بوشهر با ۷۰۰ تخت بیمارستانی راه اندازی و مراکز بیمارستانی نظیر تجهیزاتی و تخصصی در یک نقطه تجمیع می شود. علاوه بر بیمارستان های دولتی ۲۰۰ تخت از سوی بخش خصوصی در استان بوشهر ساخته می شود.

* ۸۷۰ میلیارد ریال در سه سال قبل از دولت تدبیر و امید در بخش درمان استان بوشهر هزینه شده بود که در این دولت این رقم به سه هزارو ۱۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

* برای توسعه استان بوشهر نشست های هم اندیشی در بخش های آب، برق، اشتغال، راهسازی، عمران روستایی و شهری، بنادر و دریانوردی، تجارت دریایی، گردشگری و ورزش و جوانان با مشارکت صاحب نظران و جوانان برگزار می شود.برگزاری این نشست های تخصصی زمینه مناسبی برای بهبود وضعیت خدمات و فعالیت ها در استان بوشهر است.

دکترعلیرضا رئیسی ؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر

* با تجمیع مراکز بیمارستانی در مرکز استان بوشهر نخستین مگا بیمارستان در این استان راه اندازی می شود. بر اساس چشم انداز توسعه استان بوشهر در افق ۱۴۰۴ بیش از ۹۰۸ تخت به تخت های بیمارستانهای استان بوشهر افزوده می شود.

* این مهم بر اساس هدفهای تدوین شده برنامه های چشم انداز استان بوشهر محقق و علاوه براین عملیات اجرایی ۲۰۰ تخت بیمارستانی نیز از سوی بخش خصوصی در قالب سه پروژه امسال آغاز می شود.

* ارائه خدمات درمانی با کمترین هزینه، افزایش خدمات درمانی و بهبود کیفیت درمانی از مهم ترین هدفهای اجرای نظام تحول سلامت است.

* با اجرای طرح تحول سلامت تعداد بستری شدگان از ۷۰ هزار نفر به ۱۲۳ هزار نفر افزایش یافت که نشان از اعتماد مردم استان بوشهر به طرح تحول نظام سلامت است.

* ۱۰ آمبولانس با داشتن امکانات مراقبت ویژه شامل آی سی یو (ICU ) و ان آی سی یو (NICU) و هفت تخت ویژه نوزادان در استان بوشهر راه اندازی شده است.

* پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت پزشکان در روستاها مستقر نبودند اما امروز در تمامی روستاهای این استان پزشک مستقر است.در اجرای طرح تحول نظام سلامت زایمان طبیعی بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

*مهم ترین سرمایه گذاری در حوزه درمان توجه به پرورش و تربیت نیروی متخصص بومی است که در این حوزه ظرفیت پذیرش دانشگاه علوم پزشکی از ۴۵ دانشجوی پزشکی به ۹۰ دانشجو افزایش یافته است.

*با اشاره به راه اندازی دانشکده پزشکی و دندانپزشکی بوشهر ، با بهره برداری از این دو دانشکده در دو سال آینده ۱۶۰ دانشجو در این دو رشته پذیرفته می شوند که ۶۰ درصد آنها بومی هستند.

* سرانه استقرار دستگاه ام.آر.آی در کشور به ازای هر یک میلیون نفر یک دستگاه است، بر این اساس باید در استان بوشهر یک دستگاه ام.آر.ای مستقر باشد این در حالی است که تاکنون چهار دستگاه ام.آر.آی راه اندازی و پنجمین دستگاه در حال خریداری و افتتاح است.

* همه مردم استان بوشهر زیر پوشش بیمه درمانی قرار دارند.تاکنون در این استان ۳۴۰ هزار نفر از خدمات بستری استفاده و بین ۳ تا ۶ درصد هزینه درمان پرداخت کرده اند.

*پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت ۳۰۰ قلم دارو در کشور با کمبود روبرو که اکنون این رقم به ۳۰ قلم کاهش یافته است.

ایرنا

قبلی «
بعدی »