نسخه شگفت انگیز طب سنتی برای لاغری

  • توسط
  • مهر ۲۶, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

یونس حیدری پژوهشگر طب سنتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: افزایش وزن موجب انواع امراض روحی و جسمی، مانند تصلب شرایین، یبوست، آرتروز، دیسک و گودی کمر، افزایش اسید اوریک خون و افسردگی می شود.

وی بیان کرد: چربی سوزی در طب سنتی به صورت استفاده از گیاهان ملین، مدر و داروهای گیاهی با طبع گرم که با ایجاد حرارت به دفع چربی و سموم بدن از طریق پوست کمک می کنند.

حیدری تصریح کرد: برای لاغر شدن افراد در ماه باید حداکثر ۳ تا ۴کیلو کاهش وزن داشته باشند، در صورت افزایش این میزان دچار ریزش مو و لاغری صورت می شوند که بازگشت آن به حالت سابق و طبیعی به کندی انجام صورت می گیرد.

این پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: کاهش وعده های غذایی و به حداقل رساندن حجم غذایی ناهار، استفاده از سبزیجات خصوصا اسفناج، تره جعفری، گیشنیز، خیار، آلبالو، گیلاس و سیب ترش درختی به عنوان میان وعده، همچنین مصرف آب هویج به صورت ناشتا موجب افزایش ترشح انسولین در لوزالمعده، کاهش قند خون و موجب لاغری می شود.

وی با بیان اینکه پرهیز غذایی برای چربی سوزی از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد:  کاهش مصرف غذاهای چاق کننده و استفاده از آنها به همراه مصلح بسیار موثر است. سیب زمینی، نشاسته، غذاهای صنعتی، ماء الشعیر، دلستر، نوشابه، فست فود، عسل، کشمش، انجیر، آجیل ها، گوشت گوسفند، ماهی، خربزه هندوانه، موز، آناناس ، انبه، آووکادو، روغن های صنعتی انواع لبنیات، تنقلات، شکلات، انواع شیرینی جات و برنج چاق کننده هستند.

حیدری با بیان اینکه بهترین دارو برای لاغری ادویه جات هستند، اظهار کرد: پاپریکا، گرام ماسالا، میخک، بریانی، هل قراب، انیسون ستاره ای، جوز هندی، ریشه جوز، آویشن، سماق، کاکوتی، تخم گشنیز، بادیان ختایی، شقاقل، زنجفیل، دارچین وخردل خاصیت چربی سوزی بسیار بالایی دارند و استفاده از آنها در کنار غذاهای چرب توصیه می شود که استفاده از ادویه جات در افراد مبتلا به تپش قلب، گرم مزاج و مبتلایان خشکی پوست مضر است.

این پژوهشگر طب سنتی با تاکید بر اینکه استفاده از سرکه سیب یا انگور خانگی و سکنجبین در برنامه غذایی افراد به کاهش وزن کمک می کند، تصریح کرد: مصرف روزانه نصف استکان سرکه سیب خانگی به همراه دو قاشق غذا خوری زیره، یک داروی چربی سوز قوی است که در افراد دارای زخم معده منع مصرف دارد.

وی افزود: استفاده از دمنوش گزنه به همراه هل در مدت ۲۰ روز، در افراد دارای قند خون و اضافه وزن بسیار موثر است، که در افراد مبتلا به زخم معده توصیه نمی شود. مصرف چای سبز به همراه شیرین بیان و زیره به صورت ناشتا، در مدت یک تا یک و نیم ماه موجب کاهش وزن می شود، استفاده خودسرانه از چای سبز در طولانی مدت باعث کاهش فشار خون و ضعف اعصاب می شود، همچنین استفاده از دمنوش چای مکه قبل از خواب موجب کاهش وزن و تعدیل غلظت خون می شود.

حیدری با تاکید بر اینکه استفاده از نوشیدنی کامبوجا یک محلول مفید و چربی سوز است، بیان کرد: مصرف ترکیب آب ولرم، لیموترش به همراه عسل در مدت ۴۵ روز به صورت ناشتا، بدون هیچگونه رژیم غذایی موجب کاهش وزن می شود، همچنین کرفس بک گیاه لاغر کننده است که استفاده بیش از حد از آن موجب ایجاد سنگ کلیه می شود.

وی عنوان کرد: استفاده از ماست چکیده محلی، تخم کتان قرمز به همراه آویشن کمک شایانی به لاغری می کند، همچنین استفاده از حبوبات، ماش، جوی دوسر و انواع آش ها و سوپ ها بسیار موثر است که مصرف عدس در افراد دارای ضعف اعصاب و سودا مزاج توصیه نمی شود.

این پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: بادام درختی موجب کاهش اشتها و به دلیل کالری کم موجب اضافه وزن نمی شود، استفاده از پودر هسته، شاخه آلبالو و هسته خرما به همراه زیره در کاهش چربی های بدن تاثیر چشمگیری دارد، دمنوش تخم کرفس(در خانم ها) و دمنوش زنیان(در آقایان) موجب کاهش اشتها می شود.
وی افزود: دمنوش لاک مغسول یک داروی گیاه قوی چربی سوز است، همچنین دمنوش گیاه چشوم پاکستانی در دوره یک ماه بسیار موثر است، استفاده از این داروی گیاهی در  مبتلایان به پرکاری تیرویید توصیه نمی شود استفاده بیش از حد آن سبب ضعف بینایی در افراد می شود.

قبلی «
بعدی »