وزیر اطلاعات : سربازان گمنام امام زمان (عج) ‌اجازه ظلم و تعدی به استکبار و استعمارگران را نمی‌دهند

  • توسط
  • شهریور ۱۷, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش “تیتر اول” به نقل از تسنیم حجت‌الاسلام سید محمود علوی در کنگره یکصد و یکمین سال بزرگداشت شهادت رئیسعلی دلواری در دلوار تنگستان با گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام اظهار داشت: نامگذاری روز شهادت رئیسعلی دلواری به نام روز ملی مبارزه با استعمار مصداق زیبایی است چرا که رئیسعلی دلواری پیشتاز مبارزه با استعمار پیر انگلستان بود.

وی با قدردانی از  مسئولان استان بوشهر که شرایط برگزاری این مراسم را فراهم کرده‌اند، تصریح کرد: رئیسعلی دلواری در عرصه مبارزه با استعمار با فتوا گرفتن از علمای دین و مجتهدان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت در راه مبارزه با استعمار جهاد کرد و در این مسیر به شهادت رسید.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه رئیسعلی دلواری اجازه تصرف خاک میهن را به دشمن نداد، افزود: رئیسعلی دلواری با گرفتن فتوا از علمای دین اجازه نداد که حتی ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان و دشمن بیفتد و نام خود را در جهان در مبارزه با استعمار پر آوازه کرد.

علوی با بیان اینکه دین اسلام و مکتب تشیع اجازه بردگی، استعمارگران به مسلمانان نمی‌دهد، بیان کرد: اسلام به مسلمانان آموخته است که در مقابل استعمارگران قاطعانه بایستند و جان خود را فدا کنند.

وی با بیان اینکه مسلمانی ذلت نمی‌پذیرد افزود: بر اساس آیات قرآن کریم کسی که پذیرش ذلت است مسلمان نیست.

وزیر اطلاعات با اشاره به نقش علما و فقهای دین در طول تاریخ در مبارزه با استعمار و استکبار خاطرنشان کرد: با مطالعه تاریخ در ادوار مختلف نشان می‌دهد که علما هیچگاه اجازه تسلط استعمارگران و ظلم به سرزمین مسلمانان کنند و همواره در این عرصه جهاد کرده‌اند.

علوی تاریخ شیعه را پر افتخار دانست و گفت: رئیسعلی دلواری با فتوا گرفتن از مجتهدان آن زمان با همرزمان خود شجاعانه و مردانه در مقابل استعمار ایستاد و به بشارت‌های مردم دلیر تنگستان و استان بوشهر را پر آوازه کرد.

وی با اشاره به اینکه خون رئیسعلی دلواری در رگ‌های مبارزان و مردان آزادی‌خواه جاری است، افزود: با شهادت رئیسعلی دلواری هزاران رئیسعلی دلواری دیگر با جاری شدن خون این شهید پر آوازه خلق شد و در مقابل استعمارگران و مستکبران ایستادند.

وزیر اطلاعات تأکید کرد: هم اینک خون رئیسعلی دلواری در رگ‌های نیروهای مسلح، سپاه، بسیج و سربازان گمنام امام زمان (عج) جاری است و اجازه ظلم و تعدی به استکبار و استعمارگران نمی‌دهند و قاطعانه در مقابل آنها ایستاده‌اند.

علوی افزود: هنوز پرچم رشادت و حماسه‌آفرینی رئیسعلی دلواری در ایران اسلامی برافراشته است و همواره نام این سردار بزرگ مبارزه با استعمار در تاریخ خودنمایی می‌کند.

قبلی «
بعدی »