دست خالی استان بوشهر از هزاران پروژه هفته دولت

  • توسط
  • شهریور ۷, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : “افتتاح پروژه های هفته دولت استان سمنان با حضور معاون اول رئیس جمهور، افتتاح پروژه های هفته دولت در استان فارس با حضور وزیر راه و شهرسازی، افتتاح ۸۶۳ پروژه استان آذربایجان شرقی در هفته دولت، حضور یک روزه وزیر اقتصاد در استان چهارمحال و بختیاری برای افتتاح پروژه های هفته دولت، دعوت از سه وزیر برای افتتاح پروژه های هفته دولت در خوزستان”

به گزارش تیتر اول به نقل از «خلیج فارس»، اینها تنها بخشی از سرخط خبرهای انعکاس یافته در رسانه ها در باره پروژه هایی است که قرار است در هفته دولت در استان های کشور و با حضور اعضای هیات دولت به بهره برداری برسند. تعداد این پروژه ها تنها در بخش کشاورزی به گفته دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در وزارت جهاد کشاورزی به ۲۴۳۶ مورد می رسد.

با این حال در استان بوشهر از افتتاح پروژه های عمرانی مهم و شاخص در هفته دولت خبری نیست.

هر چند مصطفی سالاری استاندار بوشهر در گفتگوی روز سه شنبه اش با خبرنگاران که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، از افتتاح چندین پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان سخن گفت، بطور مشخص به این پروژه ها اشاره نکرد بلکه ترجیح داد به آغاز اجرایی نیروگاه دوم اتمی و آماده بودن زیرساخت های منطقه آزاد اشاره کند. به نظر می رسد نام نبردن از این پروژه ها بدان دلیل است که اغلب آنها یا خرده پروژه های شهرستانی اند و یا تکمیل برخی از پروژه های ناتمام در سطح استان بوده اند.

وی البته در این کنفرانس خبری وعده داد که یکی از پروژه های مهم و پر سر و صدا در استان تا پایان سال به بهره برداری برسد. بزرگراه گناوه -دیلم که سالاری وعده اتمامش را تا پایان سال جاری داد، از جمله پروژه هایی است که تاکنون بارها در باره اتمام آن وعده داده شده است. آخرین مورد از این وعده ها، اردیبهشت ماه سال جاری از زبان فرماندار گناوه بیان شد که گفته بود بزرگراه دیلم -گناوه  در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

سکوت خبری درباره افتتاح پروژه های مهم هفته دولت در استان بوشهر، با وجود اعلام سفر وزیر نفت به بوشهر در پایان هفته جاری، بر این احتمال صحه می گذارد که هیچ پروژه مهم آماده بهره برداری در استان بوشهر وجود نداشته است.

سفر وزبر نفت به استان، بدون هدف مشخص

در همین حال سفر وزیر نفت به استان بوشهر نیز که به مناسبت هفته دولت رخ داد، دستاورد ملموس و مشخصی نداشت. نه پروژه ای اشتغال‌زا و توسعه‌گرا کلنگ زنی یا افتتاح شد، نه خبری از قول و قرار محکم و مشخصی درباره پروژه های در تعهد این وزارتخانه در حوزه های بهداشت، آب و آموزش عالی سهم استان شد.

با این حال با توجه به روابط نه چندان گرم زنگنه با سالاری در سه سال گذشته، ظاهرا وی به همین دیدار بدون دستاورد مشخص نیز خشنود است. به این امید که این دیدار احتمالا خاتمه ای بر کدورت های قبلی وزیر نسبت به استاندار بوشهر خواهد بود. کدورت هایی که در نخستین ماههای حضور سالاری در استان، بر سر انتصاب مدیر عامل پارس جنوبی به وجود آمد.
منبع: پیغام

قبلی «
بعدی »