۲۳۰۰میلیارد ریال پروژه دریایی و بندری در هرمزگان بهره برداری می شود

  • توسط
  • شهریور ۲, ۱۳۹۵
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول به نقل از خبرگزاری شبستان از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی استا، ابراهیم ایدنی اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برای گرامیداشت هفته دولت ۳۰ پروژه در بنادر شهید رجایی، لنگه، سیریک، جاسک و جزایر قشم، کیش، هنگام و لارک را آماده افتتاح دارد.

وی مجموع هزینه صرف شده برای اجرای این پروژه های سرمایه گذاری، فنی، عمرانی، بندری و دریایی را بالغ بر دو هزار و ۳۰۶ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این رقم، ۶۴۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و یکهزار و ۶۶۵ میلیارد ریال نیز از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به پروژه های سرمایه گذاری بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی صادرات و واردات کشور، گفت: یک پایانه ترانزیت کالا، یک پایانه لجستیک کالا و کانتینر، تعمیرگاه شستشوی کانتینر، یک پایانه نگهداری کالای خطرناک، احداث ۲ پایانه مخازن صادرات و واردات فرآورده های نفتی و یک پایانه ویژه کامیون ها از جمله مهم ترین پروژه هایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده است .

ایدنی همچنین با تشریح پروژه های عمرانی، فنی، بندری و دریایی بزرگترین بندر تجاری ایران اضافه کرد: بازسازی و ارتقاء ظرفیت اسکله های ۳ تا ۶ بندر، ساخت دو فروند رمپ کابوتاژی، خرید تجهیزات ایمنی و واکنش سریع بنادر، خرید تجهیزات ایمنی، نجات و لوازم پزشکی درمانگاه های بندر، تعمیرات قفل ایمنی تاورهای ۳۰ متری، اجرای سیستم اعلام حریق انبارها و ساختمان صدور مجوز مکانیزه تردد از دیگر پروژه های آماده افتتاح در بندر شهید رجایی است.

این مقام مسئول با اشاره به ۶ پروژه آماده افتتاح بنادر غرب استان، اضافه کرد: اجرای دروازه بازرسی و سردرب، ساختمان درب خروج بندر، ۴دستگاه برج روشنایی محوطه ها، تجهیزات مقابله با آلودگی، بازسازی دو دستگاه جرثقیل ۶۰ تنی و تعمیرات شبکه اختصاصی برق از جمله پروژه های قابل افتتاح در بندر لنگه می باشد که برای اجرای آنها، ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ۵ پروژه آماده افتتاح در بنادر شرق هرمزگان نیز سخن به میان آورد و افزود: احداث بندر سیریک یکی از پروژه های مهم این حوزه جغرافیایی می باشد و همچنین چهار پروژه در بندر جاسک، شامل احیاء برج سیاه و سفید، ساخت و نصب یک فروند رمپ چندمنظوره، دوربین های مدار بسته (CCTV)، احداث و تجهیز مرکز کنترل ترافیک دریایی(VTS) آماده افتتاح است که برای اجرای این پنج پروژه در مجموع ۱۰۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی ضمن برشمردن پروژه های اجرا شده در بنادر خلیج فارس، اظهار داشت: تعمیرات اساسی جاده دسترسی و سایت کنترل ترافیک دریایی (VTS) در جزایر قشم، هنگام و لارک و تجهیز شناورهای ناجی بنادر کیش و قشم به دوربین های دید در شب از جمله این پروژه هاست.

لازم به ذکر است، هدف عمده اجرای این پروژه ها هموارسازی مسیر تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر نسل سومی، توسعه زیرساخت های صنعت بانکرینگ، ایجاد بستر مناسب در راستای رونق بیشتر حمل ونقل دریایی و مسافری، توسعه زیرساخت های بندری و دریایی در جزایر خلیج فارس و همچنین ایجاد فرصت های شغلی جدید برای ساحل نشینان است.

یادآور می شود، اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان راهبری بیش از ۷۲ بندر بزرگ و کوچک در این خطه از سرزمین زر خیز جنوب ایران را برعهده دارد؛ منطقه ای با دو هزار و ۲۳۸ کیلومتر نوار ساحلی که در محدوده  آن بیش از ۹۰ درصد سفرهای دریایی و ۶۰ درصد عملیات تخلیه و بارگیری کالای کشور انجام می شود .

قبلی «
بعدی »