گل محمدی: به زور بازیکنان را بیرون کشیدم!

  • توسط
  • آذر ۲۵, ۱۳۹۹
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش “تیتر اول”، یحیی گل محمدی با پیراهن قرمز که در گوشه ای از آن اول اسم و فامیلی اش بود، با اسکایپ روی آنتن زنده فوتبال برتر حضور یافت تا به سوالات مجری برنامه پاسخ داد؛ صحبت هایش از تست منفی کرونا آغاز شد و در ادامه به تمجید از میزبانی فدراسیون فوتبال قطر رسید. یحیی گریزی هم به مدیران و مربیانی زد که سال گذشته تلاش داشتند تا لیگ ایران تعطیل شود. سپس نوبت به وضعیت پرسپولیس رسید و او از انگیزه بالای شاگردانش صحبت کرد؛ از این که امروز به زور بازیکنان را از زمین بیرون کشید و آن ها نمی‌خواستند تمرین را به پایان برسانند.

 

* خوشبختانه تستمان منفی شد
ما قرار بود بعد از بازی با ذوب آهن روز یکشنبه بیاییم قطر و خیلی راحت هم با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی آمدیم. یک پرواز اختصاصی خوب هم گرفتیم و بدون هیچ گونه مشکلی هم وارد هتل شدیم. در بدو ورود هم تست گرفتند و خوشبختانه نتایج تستمان منفی گرفته شد. امروز یک جلسه تمرین ریکاوری داشتیم و از فردا تمریناتمان آغاز خواهد شد.

 

* اگر قطر نبود فوتبال آسیا معلق می‌شد
در هر صورت فکر می‌کنم این برنامه ای که ریختیم برای این بود که به شرایط خوبمان در بحث فنی و تمرینی برسیم. امکانات اینجا خیلی خوب است و جا دارد تشکری هم از فدراسیون فوتبال قطر داشته باشیم. شرایط خیلی خوبی را مهیا کرده اند که اینجا با رعایت تمام نکات بهداشتی و تست های به موقع، بازی ها را برگزار کنند. کار سختی است و برنامه ریزی دقیق می‌خواهد و قطری ها با امکاناتی که دارند، خیلی خوب و منظم بازی ها را برگزار می‌کنند. اگر قطر نبود این بازی ها معلق می‌شد و فوتبال آسیا را قطری ها زنده نگه داشتند و باید از آن ها تشکر کنیم.

* به هر کاری دست زدند تا فوتبال تعطیل شود
برگزاری لیگ خودمان هم باعث شده که فوتبال ما به راه خودش ادامه دهد. برگزاری بازی در این شرایط سخت است و حمایت کنندگان لیگ تشکر می‌کنیم. سال پیش خیلی ها می‌خواستند لیگ لغو شود و به هر کاری دست زدند که لیگ لغو شود اما حرف ما این بود که اگر لغو شود، سال بعد قرار است چه کنیم؟ خوشحالیم که در بطن مسابقات هستیم و این می‌تواند نوید بخش روزهای خوب باشد. فوتبال هم بخشی از جامعه شده که به مسئله در خانه ماندن کمک می‌کند.

 

* ذوب آهنی ها اطلاعات غلط دادند؟ جای تاسف دارد
انتظار ما این بود که دو مسابقه را برگزار کنیم و با شرایط بازی و شرایط بدنی خوب وارد قطر شویم. اما متاسفانه اتفاقاتی افتاد که برای بازی اول در مازندران درخواست دادیم که بازی لغو شود. بحث پروازی و رختکن تنگ و هتل و… ریسک ابتلا را بالا می‌برد اما خوشبختانه بازی دوم را هنوز هم نمی‌دانم دلیل لغوش چه بود. چون تعداد کرونایی های ذوب آهن زیاد نبود و شاید هم اطلاعات غلط دادند که این جای تاسف دارد. در هر صورت ما شرایط خوبی برای مسابقه داشتیم و می‌خواستیم بازی برگزار شود. ما برای انجام بازی فینال ۱۹-۲۰ روز دور از مسابقه هستیم و هرچه آن ها در شرایط مسابقه هستند، ما از آن دوریم. یک مسابقه درون تیمی برگزار کردیم اما این بازی شرایطش متفاوت است.

 

* مشکلات برای ما غیرطبیعی بود
حمایت فقط این که وقتی نزدیک فینال، همه به تکاپو بیفتند، کمک نیست. ما از بدو ورود به تهران پس از صعود به فینال، مشکلاتمان شروع شد و دو تا از بازیکنانمان خیلی راحت از ما جدا شدند. می‌توانستیم با مدیریت بهتر، این بازیکنان را حفظ کنیم. نمی‌خواهم در این باره خیلی صحبت کنم اما هنوز هم برایم قابل هضم نیست چون خیلی غیر طبیعی بود. در هر صورت اگر هر تیمی جای این بازیکنان بود، از هم می‌پاشید و به مشکلات بزرگتری بر می‌خورد اما خوشبختانه بازیکنان با روحیه این مشکلات را پشت سر گذاشتند و عملکردمان در لیگ هم بد نبود و بازی های خوبی را برگزار کردیم.

 

* الان آرامش خوبی داریم
بعد از حضور آقای سمیعی آرامش خوبی در تیم به وجود آورد و پرداختی هایی هم به بازیکنان انجام شد. بازیکنان انگیزه خوب و زیادی دارند. امروز هم در تمرین ریکاوری انگیزه و شادابی را در ته چهره همه آن ها می‌دیدم. ما چند روز بعد باید فینال را برگزار کنیم و می‌بینم که با شور و اشتیاق زیادی تمرین می‌کنند و امیدوارم بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم.

 

* اولسان شایسته است اما نقطه ضعف دارد
تیم اولسان هیوندای سرعت خوبی در حمله خوبی دارد، نظم خوبی در دفاع دارد و بازیکنان خوب و تاثیرگذاری در خط حله دارد و به نظرم نسبت به تیم هایی که من بازی هایش را دیدم، به قول معروف تیم تر است. کار گروهی بهتری نسبت به بقیه تیم ها داشت، آن ها روحیه جنگندگی دارند و اگر این را نداشتند، صعود به فینال خیلی سخت می‌شد. با شایستگی به فینال رسیدند، فینال هم تک بازی است. ما از بازی های قبل چهار بازیکن را نداریم و شاید آن موقع فکر نمی‌کردیم ۴۰ درصد تیم را نداریم اما آن هایی که قرار است بازی کنند از نظر انگیزشی چیزی از بقیه کم ندارند. شک نکنید با تمام وجود و انگیزه بازی خواهیم کرد و انشالله بتوانیم در نهایت قهرمان شویم.

 

* نباید دلمان را به خستگی حریف خوش کنیم
همین بازی قبلی که برگزار کردند، ۶-۷ تعویض داشتند و این نشان می‌دهد که تیم دومشان دستکمی از تیم اول ندارد. از بازی آخر تا روز شنبه هم ۶ روز فرصت ریکاوری داشته اند. این زمان زیادی برای بازگشت به فرم خوب است و باتوجه به امکاناتی که برای این کار دارند، فکر نمی‌کنم باید دلمان را به خستگی آن ها خوش کنیم. هرچقدر آن ها در شرایط مسابقه هستند، ما از شرایط بازی دور هستیم. اما فاکتورهایی در تیم هست که بر این ها غلبه می‌کند و این بحث غیرت و انگیزه و… است.

 

* ترکیب ما قابل پیش بینی است
ما در چند بازی اخیر سعی کردیم بازی بدون احسان [پهلوان]، وحید [امیری] و عیسی [آل کثیر] را تجربه کنیم. ناهماهنگی هایی بود اما خوب می‌شد اگر بازی با ذوب آهن برگزار می‌شد. ترکیب ما زیاد ناشناخته نیست و برای حریف و هواداران هم قابل پیش بینی است. باید یک روزی باشد که از آن غیرت ایرانی خیلی استفاده کنیم تا روز خوبی را رقم بزنیم.

 

* باید بجنگیم تا سربلند باشیم
ما حس خوب را از هواداران گرفتیم. در تمرین امروز (دوشنبه) انگیزه را دیدیم. تمرین امروز ما ریکاوری بود اما بچه ها می‌خواستند فوتبال بازی کنند. به زور بچه ها را از زمین خارج کردیم تا در هتل استراحت کنند. ما این شوق را از هواداران گرفتیم و می‌دانیم که باید با تمام کمبودها، بجنگیم و سربلند بیرون بیاییم. امیدوارم خوب بجنگیم و خوب مبارزه کنیم.

منبع : ورزش ۳

قبلی «
بعدی »