نادر طالب‌زاده به‌نقل از کارشناسان آمریکایی: شلیک موشک نیمه‌هسته‌ای از اف-۱۶ انفجار بیروت را رقم زد

  • توسط
  • مرداد ۱۹, ۱۳۹۹
  • دیدگاه غیر فعال شده است

ستندساز و مجری تلویزیونی در اظهاراتی گفت: موشک دوم که انفجار مهیب بیروت را رقم زد، از نوع نیمه‌هسته‌ای «دلای لا» بود که از یک فروند اف-۱۶ شلیک شد.

به گزارش تیتر اول به نقل از آنا ، نادر طالب‌زاده در برنامه «عیدانه» شبکه افق صدا و سیمای جمهوری اسلامی درباره تحولات لبنان گفت: انفجار بیروت حادثه بسیار مشکوکی است. با چند نفر از کارشناسان آمریکایی که مصاحبه کردیم و در حال آماده کردن مشروح آن برای پخش هستیم، گفتند که این حادثه حادثه ساده‌ای نبود. موشک دوم، موشک نیمه‌هسته‌ای «دلای لا» بود که از اف ۱۶ پرتاب شد.

موشک دلای لا

وی افزود: اینکه امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه به لبنان برود و در امور داخلی این کشور دخالت کند، چیزی نیست که انسان بنشیند و در قبال آن تحرکی انجام ندهد. باید از نظرات بسیاری از کارشناسان بیدار غربی درباره این حادثه در رسانه‌های داخلی استفاده کرد. نباید ترسید و باید افشاگری کرد و از حالت رکود درآمد. تمام هیبت امیرالمؤمنین(ع) در ایستادگی در مقابل ظلم است و باید این مسیر را ادامه دهیم.

موشک ذکر شده، نوعی موشک کروز است که توسط صنایع نظامی اسرائیل ساخته شده و برای هدف قرار دادن اهداف متحرک و با قابلیت جابجا شدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. خطای اصابت (دایره خطای احتمالی)این نوع موشک کمتر از ۱ متر اعلام شده‌ است.

قبلی «
بعدی »