عضو شورای شهر مطرح کرد: اخراج در انتظار ۳۶ کارگر فضای سبز بوشهر

  • توسط
  • دی ۷, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : یک عضو شورای شهر بوشهر نسبت به تایید مناقصه نگهداری فضای سبز از سوی همکارانش انتقاد کرده و گفته با اجرایی شدن آن ۳۶ کارگر در شرایط کنونی اخراج می شوند.

به گزارش «تیتر اول »؛ در جلسه یکشنبه شب گذشته شورای شهر بوشهر که به اخراج خبرنگاران توسط رییس شورای شهر منجر شد و به صورت غیرعلنی ادامه یافت، لایحه شهرداری پیرامون این مناقصه با ۶ رای تایید گردید، ولی عبدالخالق برزگرزاده، پویا دولابی و اکبر توسلی به آن رای منفی دادند.

اکبر توسلی عضو شورای شهر در این خصوص می گوید: نقش و اهمیت فضای سبز در تلطیف محیط زیست و اکو سیستم شهر و جایگاه آن در سرزندگی شهروندان غیرقابل انکار است، از این رو به ۵ دلیل به لایحه مذکور رای منفی داده و خواستار توجه و بررسی بیشتر شورا در این موضوع شدم.

وی می گوید: اخراج و حذف ۳۶ نیروی ماهر کارگری و کارشناس با توجه به سابقه چندین ساله آنها به دلیل آنالیز جدید و کاهش نیروی پیمانکار جدید باید مورد تجدیدنظر قرار بگیرد و شرایط اقتصادی فعلی و فشار بر خانوار، این تصمیم معقول نیست. سوال این است که آیا نسبت به دو سال پیش که پیمانکار قبلی فضای سبز انتخاب شد، فضای سبز بوشهر کمتر شده یا روش مکانیزه ای جایگزین گردیده که ۳۶ نیروی انسانی را کاهش می دهیم؟

وی ایراد دوم در این خصوص را عدم ارائه آنالیز قیمتی از سوی پیشنهاد دهندگان در بخش های سه گانه موضوع پیمان (نگهداری فضای سبز، نگهداری آبنما، نگهداری سرویس های بهداشتی دانست و افزود: به دلیل عدم خاتمه قرارداد فعلی نگهداری سرویس های بهداشتی بعنوان یکی از بخش های سه گانه موضوع پیمان جدید که تا این تاریخ تمامی صورت وضعیت های آن شرکت تایید و پرداخت شده است، نگران ایجاد تبعات حقوقی برای شهرداری بوشهر هستیم.

وی ادامه داد: آسیب دیدن و پایین آمدن کارآیی سیستم بدلیل ترکیب رسته های کاری غیر همگن در فضای سبز ایراد دیگر بر این مناقصه می باشد. توضیح اینکه ماهیت فضای سبز از نوع باغبانی و ماهیت نگهداری آبنما از نوع تاسیساتی و ماهیت نگهداری سرویس های بهداشتی از نوع خدماتی سطح پایین است. کما اینکه تجربه ناموفقی از واگذاری سرویس بهداشتی به پیمانکار فضای سبز در سالهای قبل وجود دارد.

عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: افزایش مبهم ۱۴۰ میلون تومانی قرارداد نسبت به قراردادهای پیشین بدون در نظر گرفتن معیارهای کیفی، توسعه فضای سبز و افزایش تجهیزات مورد نیاز اشکال دیگری است که به این مناقصه وارد می باشد.
منبع : خلیج فارس

قبلی «
بعدی »