شلیک بیش از ۳ موشک بالستیک به جنوب عربستان

  • توسط
  • مرداد ۲۰, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

یگان موشگی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از شلیک سه فروند موشک بالستیک به جنوب عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش فارس، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (جمعه) از شلیک یک موشک به جنوب عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش شبکه المسیره یمن به نقل از این یگان، این موشک، بالستیک و از نوع «بدر یک» بوده است که به سمت پایگاه نظامی «الجربه» واقع در «ظهران» عربستان سعودی شلیک شده است.

ارتش یمن بعد از شلیک این موشک، اعلام کرد که چند موشک دیگر به اهداف نظامی و حیاتی در منطقه جیزان سعودی شلیک کرده‌ است.

عربستان سعودی مدعی شد که پدافند موشکی این کشور دو موشک از موشک‌های شلیک شده را در آسمان جیزان رهگیری و منهدم کرده است.

اما وب‌سایت انصارالله به نقل از منبعی نظامی در ارتش یمن تاکید کرد که همه‌ موشک‌های شلیک شده به اهداف تعیین شده اصابت و خسارت‌های مادی و انسانی زیادی به دشمن سعودی وارد کرده است.

ارتش یمن چهارشنبه نیز یک موشک از نوع بدر یک به شهرک صنعتی «جیزان» سعودی شلیک کرده بود.

موشک «بدر یک» به رغم ادعاهای ائتلاف عربستان سعودی مبنی بر قاچاق موشک‌ها از خارج به داخل یمن، در چهارمین سالروز آغاز حمله این ائتلاف به یمن رونمایی شد.

ارتش یمن ماه گذشته از توانمندی جدید خود در زمینه تولید موشک رونمایی کرد و از ساخت سکوهای زیر زمینی برای موشک‌های بدر یک خبر داد.

ائتلاف سعودی از شش فرودین ۹۴، به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن، جنگ تمام عیاری علیه این کشور و نیروهای انقلابی انصارالله شروع کرده است.

سازمان بهداشت جهانی و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در آخرین آماری که از تعداد قربانیان یمن داشته، اعلام کرده بود که از زمان آغاز ائتلاف سعودی تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر از جمله ۲۲۰۰ کودک در یمن کشته شده‌اند اما روزنامه واشنگتن‌پست سوم آگوست ۲۰۱۸ نوشت که آمار کشته‌ها از ۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

در تازه‌ترین جنایت سعودی‌ها در یمن، جنگنده‌های ائتلاف سعودی به یک بازار و اتوبوس حامل دانش آموزان در شهر «ضحیان» واقع در شمال یمن حمله کردند که بر اثر آن تاکنون، ۵۵ نفر شهید و بیش از ۷۰ نفر زخمی شده‌اند.

قبلی «
بعدی »