۲۲۰ مهاجر، نزدیک سواحل لیبی غرق شدند

  • توسط
  • تیر ۱, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول به نقل از خبرگزاری ایرنا: کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل روز پنجشنبه به نقل از مهاجران نجات یافته در دریای مدیترانه اعلام کرد، طی چند روز گذشته ۲۲۰مهاجر که می خواستند خود را به کشورهای اروپایی برسانند، در دریای مدیترانه و نزدیک سواحل لیبی غرق شدند.

کمیساریایی عالی امور پناهندگان سازمان ملل افزود، سه شنبه گذشته از مجموع ۱۰۰ نفر سوار بر یک قایق، تنها پنج نفر نجات یافتند و در همان روز یک قایق دیگر که حامل ۱۳۰ نفر بود، غرق شد که در اثر آن ۷۰نفر جانشان را از دست دادند.

پناهجویان و مهاجران دیگری که در دریای مدیترانه نجات داده شده اند نیز گفتند، حدود ۵۰ نفر دیگر که همراه با آنان بودند، در دریا غرق شدند.

سازمان ملل در خصوص روند رو به افزایش شمار مهاجران غرق شده در دریای مدیترانه ابراز نگرانی کرد و خواستار اقدام فوری جامعه بین الملل و سازمان های غیر دولتی برای نجات اینگونه افراد شد.

گارد ساحلی لیبی صبح روز پنجشنبه نیز ۳۰۱مهاجر آفریقایی را که سوار بر ۲ قایق بودند و موتور های قایق آن ها از کار افتاده بود، نجات داد.

«ایوب قاسم » سخنگوی گارد ساحلی لیبی با اعلام این خبر گفت، سه نفر از این مهاجران زن و ۴۶ نفر کودک و مهاجران از ۱۲ کشور آفریقایی بودند.

سازمان بین المللی مهاجرت بهمن گذشته اعلام کرد بر اساس آمارهای موجود، ۷۰۴ هزار مهاجر غیر قانونی از ۴۰ کشور مختلف در لیبی به سر می برند.

بی ثباتی در لیبی و نبود دولت مرکزی قدرتمند باعث شده است کنترل زیادی بر مناطق ساحلی انجام نشود و سواحل این کشور به دلیل نزدیک بودن به ایتالیا، به جولانگاه قاچاقچیان انسان تبدیل شود.

لیبی با کشورهای اروپایی واقع در شمال دریای مدیترانه کمتر از ۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

هر سال هزاران مهاجر غیر قانونی در مسیر مهاجرت به اروپا جان خود را در دریای مدیترانه از دست می دهند.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور پیشین این کشور در سال ۲۰۱۱ دستخوش جنگ و ناآرامی است.

قبلی «
بعدی »