رئیس پلیس فتا بوشهر مطرح کرد: هشدار درباره کلاهبرداری به بهانه فطریه

  • توسط
  • خرداد ۲۴, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: برای هرگونه سوء استفاده احتمالی، مردم هنگام پرداخت اینترنتی فطریه‌های خود، از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر استفاده کنند.

به گزارش تیتر اول به نقل از خلیج فارس ؛ مهدی قاسمی اظهار داشت: در این ایام، شاهد افزایش تبلیغات برای جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه و حتی کمک به نیازمندان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستیم که متاسفانه برخی افراد سودجو از این موقعیت استفاده و سعی می‌کنند نقشه‌های پلید خود را عملی کنند.

وی تصریح کرد: کلاهبرداران مجازی با راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی جعلی و سوءاستفاده از عناوین دروغین وابسته به مؤسسات خیریه، کمیته امداد و سازمان‌های مورد اعتماد و ارائه شماره حساب شخصی، شهروندان را فریب داده و تمامی فطریه و زکات آنان به حساب‌های جعلی واریز می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: از روزه‌داران درخواست می‌شود همیشه آدرس سایت‌های بانکی و سایر سایت‌های مهم را در آدرس‌بار تایپ کرده و از رفتن به لینک‌هایی که در سایت‌های مختلف و یا در شبکه‌های اجتماعی ارائه‌شده خودداری و نسبت به استفاده از پروتکل https دقت و حساسیت بیشتری داشته باشند.

قاسمی با اعلام این که مردم به هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های مربوطه دقت کافی به صحت آن داشته و آن را از سایت‌های معتبر دانلود کنند، عنوان کرد: کاربران اینترنتی که قصد دارند فطریه و نذورات خود را از طریق فضای مجازی پرداخت کنند حتما نسبت به دریافت و دانلود نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های مربوطه دقت کافی داشته و در هنگام نصب اینگونه نرم افزارها، گزینه دادن مجوز دسترسی‌های مشکوک را تایید نکنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تأکید کرد: روزه‌داران از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر که در گروه‌های ناشناس شبکه‌های اجتماعی موبایلی تبلیغ می‌شوند خودداری کنند و در صورت مواجهه با هر گونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های‌سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام یا با شماره تلفن ۲۱۸۷۶۶۹ و ۲۱۸۷۶۳۲ در این ایام تماس و گزارش خود را انتقال دهند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر از روزه‌داران خواست به هنگام پرداخت اینترنتی فطریه و زکات مراقب کلاهبرداری‌های اینترنتی باشند و حتما از موسسه‌های شناخته شده در کشور که در رسانه‌های معتبر جمعی شماره حساب‌های رسمی را اعلام می کنند، اقدام کنند.

قبلی «
بعدی »