رهبر کره‌شمالی نامه‌ای محرمانه برای ترامپ فرستاد

  • توسط
  • خرداد ۱۱, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول به نقل از فارس، در حالی که سران واشنگتن و پیونگ‌یانگ تلاش می‌کنند مجددا برای دیدار به توافق برسند، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی نامه‌ای محرمانه برای «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ارسال کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» یک مقام ارشد کره‌شمالی امروز قرار است طی سفری کم‌سابقه به کاخ‌سفید، نامه کیم را به ترامپ تحویل دهد.

«کیم یونگ چُل» دستیار کیم جونگ اون، که رهبری هیأت بازدید کننده از کاخ‌سفید را برعهده دارد، این نامه را به ترامپ می‌رساند اما جزئیاتی از مفاد آن هنوز مشخص نیست.

پیشتر «هوگان گیدلی» سخنگوی کاخ سفید گفته بود که هنوز در حال کار روی جزئیات دیدار با هیأت اعزامی کره‌شمالی هستند و معلوم نیست که ترامپ در دفتر کارش از کیم‌یونگ استقبال کند.

این در حالی است که چندی پیش ترامپ ابراز امیدواری کرده بود بتواند با کیم در تاریخ ۱۲ ژوئن در سنگاپور دیدار کند و او را برای دست کشیدن از برنامه تسلیحاتی اتمی تحت فشار قرار دهد.

پیشتر نیز «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با کیم جونگ اون، گفته بود که پیشرفت‌های خوبی در مذاکره با کره شمالی صورت گرفته است.

هفته گذشته ترامپ گفت در پی برخی اظهارات مقام‌های کره شمالی دیدارش با «کیم یونگ اون»، رهبر کره شمالی را لغو کرده است. او چند روز بعد اعلام کرد به دلیل مواضع سازنده کره شمالی تصمیم به برگزاری مجدد این دیدار گرفت.

قبلی «
بعدی »