با حضور معاون وزیر علوم؛ بورس داشجویان خارجی کشور از دانشگاه خلیج فارس کلید خورد+تصاویر

  • توسط
  • اردیبهشت ۱۳, ۱۳۹۷
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول : رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: اولین بورس تحصیلی دانشجویان خارجی در بوشهر از مهرماه اقدام به پذیرش دانشجو می کند.

به گزارشتیتر اول به نقل از خلیج فارس ؛ عبدالمجید مصلح در آیین رونمایی از بورس تحصیلی و مرکز ملی اسناد خلیج فارس در دانشگاه خلیج فارس بوشهر اظهار داشت: بورس خلیج فارس با هدف افزایش حضور نام خلیج فارس در عرصه های ملی و بین المللی انجام شده و از مهرماه به عنوان اولین بورس خارجی در وزارت علوم کار خود را آغاز خواهد کرد.

مصلح اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی، اولویت اصلی ما برای جذب دانشجوی خارجی هم در رشته‌های مرتبط با نفت و گاز است و در اولویت‌های بعدی رشته‌های تاریخ خلیج فارس، ایران شناسی، مدیریت، اقتصاد خواهد بود.

در ادامه مديركل امور دانشجويان غير ايراني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري طي سخناني گفت: در ابتداي آغاز برنامه ششم توسعه، جذب دانشجويان خارجي را در دستور كار قرار داده ايم كه امروز بورس خليج فارس در ادامه اين سياست وزارت علوم آغاز به كار مي نمايد.

دكتر عبدالحميد عليزاده ادامه داد: برخي دانشگاه هاي ما مانند دانشگاه خليج فارس در برخي رشته ها، نه در سطح كشور كه حتي در سطح منطقه بي همتا هستند. دانشگاه خليج فارس مي تواند پيشتاز پرورش دانشجويان خارجي در كشور باشد و ما نيز از اينجا حمايت خود را از اين حركت اعلام كرده و حتي حاضر هستيم در جهت سهولت و تسريع كار مقداري از وظايف خود را مانند امور كنسولي به خود دانشگاه خليج فارس تفويض نماييم.

دكتر عليزاده در پايان ضمن تبريك مجدد به مردم استان بوشهر و مجموعه دانشگاه خليج فارس بدليل ميزباني اولين بورس خارجي گفت: دانشگاه خليج فارس قطعا اين توانايي و پتانسيل را دارد و همه اين اقدامات و حمايت هاي وزارت علوم براي دستيابي به علم ثروت ساز است و ما در اين زمينه از هر اقدامي حمايت خواهيم كرد.

رونمایی از نرم افزار اسناد تاریخی خلیج فارس

مصلح همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری پیرامون رونمايي و افتتاح مرکز اسناد تاریخی خلیج فارس در این دانشگاه گفت: راه اندازي مركز ملي اسناد خليج فارس بر اساس يك ضرورت ملي با همكاري وزارت امور خارجه از تير ۱۳۹۵ تصويب شد که در فاز اول با مستندسازي، فهرست نويسي و ديجيتال نمودن اسناد مربوط به خليج فارس و ارائه آن در يك نرم افزار به نام سفير خليج فارس كه در دسترس محققان و پژوهشگران حوزه خليج فارس خواهد بود، آغاز به كار نموده است.

رییس مرکز اسناد تاریخی وزارت امور خارجه در اين مراسم که با حضور مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، استاندار و دو تن از نمایندگان استان برگزار شد، گفت: مركز ملي اسناد خليج فارس با هوشمندي دانشگاه خليج فارس در بهترين زمان، شرايط و مكان ايجاد گرديده است كه اين حركت هوشمندانه جاي تقدير و تجليل ويژه دارد.

دكتر كاظم شريف كاظمي ادامه داد: بسياري از كشورهاي دنيا تلاش مي كنند برخي از اينگونه اسناد را در اختيار داشته باشند تا بتوانند براي خود هويتي فراهم كنند ولي خوشبختانه ما از اين نوع اسناد فراوان داريم كه امروز با راه اندازي اين مركز تعدادي از اين اسناد در معرض ديد پژوهشگران و علاقمندان قرار گرفته است.

دكتر شريف كاظمي افزود: ميزان زيادي از اين اسناد در كشور موجود بوده است، اما برخي نيز با همكاري كشورهايي مانند پرتغال، اسپانيا، روسيه و انگلستان به دست ما رسيده كه تعدادي مستندسازي، فهرست نويسي و ديجيتال شده و تعدادي نيز در طول زمان با اقدامات انجام شده به اين مجموعه اضافه خواهد ش.

قبلی «
بعدی »