دادستان تنگستان : قضات کشیک در تمام ساعات شبانه‌روز آماده پاسخ‌گویی هستند

  • توسط
  • اسفند ۲۸, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول بنه گز : حجت الاسلام عباس فقیه دادستان عمومی و انقلاب تنگستان در آخرین شورای اداری شهرستان تنگستان به بیان اتخاذ و تدابیر پیشگیرانه در راستای تامین امنیت بیشتر در تعطیلات نوروز پرداخت

به گزارش تیتر اول بنه گز ، حجت‌الاسلام عباس فقیه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تنگستان در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان که در سالن شماره ۱ فرمانداری تشکیل گردیده بود با تبریک پیشاپیش ایام نوروز و آغاز سال ۱۳۹۷ خورشیدی بیان داشتند که قوه‌ قضاییه بنا به وظیفه خود که حسب اصول قانون اساسی وظیفه پیشگیری از وقوع جرایم را عهده‌دار است و به مسئولان ادارات شهرستان توصیه کردند برنامه‌ریزی مناسبی جهت تامین امنیت بیشتر در تعطیلات نوروز و پیشگیری از جرایم احتمالی داشته باشند.
حجت‌الاسلام فقیه در ادامه سخنان خود نکاتی را به عنوان تدابیر پیشگیرانه در راستای تامین امنیت بیشتر و اسکان مسافران وارده به شهرستان مطرح نمودند.
دادستان عمومی و انقلاب تنگستان به فرماندهی انتظامی تنگستان توصیه کردند که گشت های سیار خود را در سطح شهر و خصوصا در محل تجمعات مسافران نوروزی در سواحل و بوستانها به منظور جلوگیری از سرقت و دیگر جرایم فعال نماید و با بر هم زنندگان نظم، امنیت و آسایش مردم با حفظ احترام و حقوق شهروندی برخورد لازم قانونی صورت بپذیرد.
ایشان  اظهار داشتند که به منظور پیشگیری از سرقت منازل در ایام تعطیلات نوروز هر گونه اسباب کشی بدون اخذ مجوز از کلانتری و پاسگاههای محل ممنوع می باشد.
وی همچنین به پلیس راهور توصیه کردند که با فعال نمودن گشت های خود در سطح شهر با خودروهایی که ایجاد سد معبر نموده و یا آلودگی صوتی ایجاد می نمایند و یا با حرکات نمایشی باعث اخلال در عبور و مرور وسایل نقلیه می گردند برخورد قانونی بعمل آورند.
فقیه در ادامه گفت : با توجه به اجرای طرح سلامت نوروزی قضات کشیک به منظور حفظ سلامت شهروندان و مسافرین نوروزی با شبکه بهداشت و درمان در برخورد با متخلفین از مقررات بهداشتی همکاری لازم را معمول خواهند داشت.
دادستان تنگستان در ادامه به شهرداران و اداره گردشگری شهرستان توصیه کردند که به جهت جلوگیری از هر گونه اختلال در رفت و آمد نسبت به نصب بنر و تبلیغات محیطی و نقشه راهها و اماکن گردشگری و محل اسکان مسافران در وروودی شهرها اقدام نمایند و تدابیری را جهت اسکان همراه با امنیت مسافران اتخاذ نمایند.
این مقام قضایی به اداره تعزیرات حکومتی نیز توصیه نمودند که با همکاری مرجع انتظامی گشت های مشترکی را جهت نظارت بر بازار و برخورد با متخلفین در ایام نوروز برنامه‌ریزی نمایند.
حجت‌الاسلام فقیه همچنین از کلیه ادارات و شهروندان خواستند تا نسبت به فعال نمودن دوربین های مدار بسته خود اقدام تا زمینه پیشگیری و کشف جرم تسهیل گردد و همچنین کلیه ادارات و موسسات عمومی نسبت به آموزش و توجیه نگهبانان و سرایداران اماکن خود در خصوص حفاظت از اموال و تاسیسات خود اقدام نمایند.
دادستان در پایان با آرزوی تعطیلاتی توام با آرامش برای شهروندان اظهار داشتند که دادگستری شهرستان نیز با توجه به اینکه قضات کشیک در تمام ساعات شبانه‌روز آماده پاسخ‌گویی هستند آمادگی مجموعه قضایی شهرستان را جهت صدور دستورات لازم و مجوزات قانونی اعلام داشتند.

قبلی «
بعدی »