هدیه ۲۵۰ میلیاردی خیرین مدرسه ساز به دانش آموزان استان+ تصاویر

  • توسط
  • اسفند ۱۲, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول بنه گز: بیستمین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز استان بوشهر در شرایطی برگزار شد که اعلام گردید ۱۰ درصد مدارس استان فرسوده و نیازمند بازسازی می باشد.

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از خلیج فارس؛ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: اکنون ۵۰۰ خیرمدرسه ساز و ۲۵۰۰ مدرسه یار(برای تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس) در استان بوشهر فعال هستند.

احمد مرادی افزود: با کمک دولت در دهه گذشته چهار هزار کلاس درس معال ۵۰ درصد کلاس های درس استان بوشهر بازسازی و مقاوم سازی شده است.

وی یادآور شد: ۸۰۰ کلاس درس دیگر معادل ۱۰ درصد کلاس های موجود در استان نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است.

مرادی اضافه کرد: بیش از ۱۴۰۰ کلاس درس استان بوشهر در نوبت دوم فعال هستند که نیازمند مشارکت خیرین و دولت برای افزایش سرانه آموزشی و یک نوبته شدن آنها هستیم.

یک سوم مدارس کشور نیازمند بازسازی و مقاوم سازی

معاون مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نیز در این مراسم گفت: یک سوم مدارس کشور به بازسازی و مقاوم سازی نیاز دارد که ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و در این زمینه چشم به کمک و همت خیران دوخته ایم.

علی شهری با اشاره به فعالیت ۲۵ هزار خیر مدرسه ساز در کشور اضافه کرد: تاکنون حدود ۴ هزار میلیارد تومان از کمک های خیران مدرسه ساز کشور تحقق یافته، طوری که معادل ۲۰ درصد کلاس های موجود به صورت کامل و یا با مشارکت خیران احداث شده است.

وی بیان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن کشور استحکام بخشی مدرسه ها از ضرورت هایی است که باید مورد توجه دولت، مجلس و خیران قرار گیرد.

شهری اضافه کرد: اگر چه تاکنون توجه کافی به امر مدرسه سازی شده، ولی هنوز مشکلاتی در این بخش وجود دارد که نیازمند همکاری همه جانبه خیران و دولت است.

وی یادآور شد: در بودجه سال آینده دولت متعهد شده معادل کمک تحقق یافته خیران به مدارس کمک کند که پیش بینی می شود این اعتبار به ۴۵۰ میلیارد تومان برسد تا یکی از مشکلات در زمینه مدرسه سازی مرتفع شود.

استاندار بوشهر نیز در این مراسم گفت: با توجه به تنوع نیازهای آموزش و پرورش حضور و پشتیبانی خیران مدرسه ساز از این نهاد ضروی است.

عبدالکریم گراوند افزود: دامنه نیازها در آموزش و پرورش زیاد و منابع محدود است به همین دلیل حضورخیران نیک اندیش مدرسه ساز در کنار آموزش و پرورش حائز اهمیت است.

در پایان این مراسم از خیرین مدرسه ساز تقدیر به عمل آمد.

قبلی «
بعدی »