کره‌شمالی باید دست از سلاح‌های اتمی و موشک‌های بالستیک بکشد/ نظامیان آمریکا به درخواست دولت بغداد در عراق هستند

  • توسط
  • بهمن ۱۸, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از فارس ، «هثر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه طی نشست خبری روزانه درباره مسائل مختلفی از جمله عراق، سوریه، ترکیه و کره شمالی صحبت کرد.

نوئرت درباره سفر «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا به کره جنوبی و احتمال دیدار با هیأت کره شمالی گفت هیچ برنامه‌ریزی در این باره نشده و همانطور که قبلا گفته شده باید منتظر ماند و دید چه پیش می‌آید.

وی تاکید کرد که هیچ تغییری در سیاست‌های آمریکا در قبال کره‌شمالی ایجاد نشده و این کشور باید تمایلات خود برای ساخت سلاح‌های اتمی و موشک‌های بالستیک را کنار بگذارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره حضور نظامیان این کشور در عراق مدعی شد که این مسئله به درخواست دولت بغداد بوده و نیروهای آمریکایی برای شکست دادن داعش و برقراری صلح و ثبات در این کشور هستند.

نوئرت همچنین در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار آزادی اتباع آمریکایی که به جرائم امنیتی در ایران به حبس محکوم هستند،‌ شد.

وی با ادعای اینکه چندین آمریکایی برای مدت زیادی در ایران زندانی هستند، افزود: «ایران باید این آمریکایی‌ها را آزاد کند اگر می‌خواهد به عنوان بخشی از جامعه جهانی شناخته شده و مورد احترام قرار گیرند.»

 

قبلی «
بعدی »