بخشدار مرکزی تنگستان:۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال روستایی استان بوشهر است

به گزارش تیتر اول بنه گز، نشست تخصصی اشتغال با هدف تشریح اعطای تسهیلات فراگیر و توسعه مناطق روستایی با حضور بخشدار مرکزی و جمعی از روسای ادارت تنگستان، در مسجد النبی (ص) بنه گز برگزار شد.

بخشدار مرکزی تنگستان در این نشست ضمن تشریح اعطای این تسهیلات جدید اظهار داشت: باتوجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهرستان تنگستان در مناطق روستایی ساکن است، می توان بیشترین بهره را برای ایجاد اشتغال و توسعه مناطق روستایی ببریم.

غلامی زاده خاطرنشان کرد: در قالب طرح اشتغال روستایی، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات در استان بوشهر مشخص شده که در صورت جذب این اعتبار افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: این تسهیلات کلیه فعالیت های اقتصادی بخش غیردولتی در مناطق روستایی اعم از ایجادی، تکمیلی و توسعه ای را دربر می گیرد.

بخشدار مرکزی با بیان اینکه بیشترین سهم این تسهیلات در بخش کشاورزی است افزود: این تسهیلات برای کلیه فعالیت های بخش کشاورزی شامل زارعت، دام، طیور، باغداری، شیلات، گلخانه، گیاهان دارویی، خدمات تجاری، فنی مهندسی کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی، منابع طبیعی، جنگل کاری، پرورش نهال و … قابل پرداخت است.

وی افزود: در بخش معدن نیز برای ایجاد، توسعه و تکمیل معادن کوچک این تسهیلات اعطا خواهد شد.

بخشدار مرکزی تنگستان در خصوص تسهیلات بخش های خدماتی نیز گفت: طرح تسهیلات روستایی شامل خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش، گردشگری، بوم گردی، ورزشی، فرهنگی و هنری، حمل ونقل وانبارداری، بیمه ای، بهداشتی و درمانی، بازیافت و انرژی های تجدید پذیر و … نیز می شود.

وی صنایع دستی را از مهمترین ظرفیت های شهرستان در ایجاد اشتغال در روستاها برشمرد و اظهار داشت: تولید صنایع دستی و فرش دستباف به صورت مشاغل خانگی در قالب طرح پشتیبان و یا به صورت کارگاهی نیز در این طرح دیده شده است.

بخشدار مزکزی خاطرنشان کرد: تسهیلات ابلاغ شده با میانگین سود ۶ درصد با تنفس یک ساله دوره مشارکت ۲ ساله  و بازپرداخت ۶ ساله می باشد.

وی همچنین تصریح کرد: به منظور تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی نواحی صنعتی روستایی نیز این تسهیلات با بازپرداخت ۱۸ ماهه قابل پرداخت می باشد.

در ابتدای این جلسه دهیار بنه گز نیز ضمن تقدیر از حضور بخشدار مرکزی و روسای ادرات شهرستان به اهداف دولت در اعطای این تسهیلات برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در روستاها اشاره و برای همکاری با متقاضیان روستا برای اخذ تسهیلات اعلام آمادگی کرد.

در این نشست آقای محمدحسینی (رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی)، خانم محمدی رئیس صنعت، معدن و تجارت، آقای علایی(مدیر جهاد کشاورزی)، آقای دژدان (رئیس دفتر نمایندگی میراث فرهنگی)، آقای جعفری (رئیس اتاق اصناف)، خانم خسروخواه (رئیس اتحادیه فرش دستباف) پاسخگوی سوالات مردمی در خصوص شرایط دریافت و بازپرداخت تسهیلات اشتغالزا بودند.

 

 

 

 

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. جلسات کیک و آبمیوه ای

دیدگاه بسته شده اند