خبرنگار بی بی سی در اعتراض به تبعیض‌ در این رسانه استعفا کرد

  • توسط
  • دی ۱۸, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

یکی از خبرنگاران زن رسانه دولتی انگلیس، بی بی سی در اعتراض به تبعیض در پرداخت دستمزد مردان و زنان از سمتش استعفا کرده است.

کری گریسی، دبیر بخش چینی بی بی سی با انتشار نامه‌ای از بی بی سی بابت آنچه به نوشته او نقض قوانین برابری و مقاومت در برابر فشار‌ها برای رعایت انصاف و نظام شفاف پرداخت دستمزد است، انتقاد کرده است.

این خبرنگار بی بی سی در نامه خودخطاب به مردم انگلیس نوشت بی بی سی با پول مالیات شما اداره می‌شود و این حق شماست که بدانید در اینجا قانون برابری دستمزد زنان با مردان نقض می‌شود و مردان بیشتر از زنان دستمزد می‌گیرند.

در این نامه سرگشاده آمده است: اکنون بر ما آشکار شده است که در بی بی سیحقوق زنان در مقایسه با مردانی که با مدرک و سابقه کاری مساوی همان کار را انجام می‌دهند، کمتر است.

او که بیش از ۳۰ سال سابقه همکاری با بی بی سی را دارد در این نامه نوشته بی بی سی، بعد از افشاگری‌های سال گذشته درباره اینکه دو سوم از پردرآمدترین مجریانش را مردان تشکیل می‌دهند با بحران اعتماد مواجه شده است.

سال گذشته برخی از مجریان زن بی بی سی در نامه‌ای سرگشاده به تونی هال، رئیس رسانه دولتی انگلیس از او خواستند به تبعیض در دستمزد مردان و زنان رسیدگی کند.

گریسی در نامه‌ای که روی وب سایتش منتشر شده نوشته است: با تأسف فراوان، من سمتم به عنوان دبیر بخش چینی را ترک کردم تا علناً درباره بحران اعتماد در بی بی صحبت کنم.

منبع : خبرنگاران جوان

قبلی «
بعدی »