پس از گذشت سه هفته؛ سرنوشت مبهم ۴ ملوان لنج یاقوت بوشهر

  • توسط
  • دی ۱۲, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

تیتر اول بنه گز : با گذشت بیش از سه هفته از غرق شدن لنج صیادی یاقوت در آبهای خلیج فارس، دریا جسد ۴ ملوان را پس داد، اما هنوز از سرنوشت ۴ ملوان دیگر خبری نیست.

به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از خلیج فارس؛ ۶ آذرماه امسال لنج صیادی یاقوت با ۷ ملوان و یک ناخدا اسکله جفره بوشهر را ترک کرد و برای صیادی راهی دریا شد.

کارت ناخدا به همراه لنج یاقوت قبل از حادثه

http://pgnews.ir/gozaresh/uploads/p1c1kro4bldoa5pb18s23rm1g7b4.jpg

بعد از ظهر روز بعد اما صدای ناخدای لنج از طریق بی سیم به گوش رسید که می گفت در منطقه راس المطاف شناورشان به گل نشسته و طوفان هر لحظه آنها را تهدید می کند.

مطاف جایی در نزدیکی بندر دیر به عنوان جزیره های زیر آب است که امکان برخورد شناورهای که قصد عبور از این منطقه را دارند فراهم می کند، خصوصا در تاریکی و طوفان و این همان اتفاقی است که برای لنج یافوت رخ داد.

آن روز هوای بد و طوفانی بودن دریا مانع از آن شد که تیم های نجات راهی محل حادثه شوند، «اصغر» ناخدای لنج مدام با دیگر صیادان و مرکز کنترل دریای در تماس بود و هر لحظه از وضعیت وخیمی می گفت که در آن گرفتار شده بودند. او آخرین بار حوالی نیمه شب بود که از شکسته شدن سکان لنج بر اثر اصابت امواج بلند خبر داد و پس از آن تماسش قطع شد.

با آرام شدن دریا، تیم های امداد راهی محل حادثه شدند، اما نه اثری از لنج بود و نه سرنشینان آن. امواج هولناک دریا لنج را درهم شکسته و ملوان و ناخدا را با خود برده بودند.

پدر «اصغر» ناخدای لنج در گفتگو با همشهری می گوید: لنج یاقوت متعلق به فرد دیگری بود، او از پسرم خواسته بود که هدایت لنج را قبول کند و همراه ملوان ها برای صید به دریا برود و پسرم بی آنکه مرا در جریان بگذارد، قبول کرده بود. من مرد دریا هستم و از ۷ سالگی در دریا صیادی می کنم و بیش از ۳۰ سال ناخدا هستم و خوب می دانم رفتن به دریا در هوای طوفانی چقدر خطرناک است و اگر پسرم ماجرا را به من گفته بود، حتما از رفتن شان جلوگیری می کردم. از طرفی لنج یاقوت نه قایق نجات داشت و نه جلیقه. اگر لوازم ایمنی داشت شاید این اتفاق نمی افتاد.

او ادامه می دهد: وقتی این حادثه رخ داد خومان هم برای پیدا کردن ردی از سرنشینان لنج راهی دریا شدیم اما هرچه گشتیم اثری از آنها پیدا نکردیم.

جستجوها برای یافتن ردی از سرنشینان لنج تا چند روز پس از حادثه ادامه یافت و در نهایت جسد ناخدای لنج در حوالی ساحل بردخون دیر پیدا شد. چند روز بعد هم آب جسد سه سرنشین دیگر را بالا آورد، اما هنوز از بقیه خبری نیست.

پدر اصغر می گوید: هنوز از سرنوشت ۴ ملوان لنج خبری نیست. دو نفر از آنها اهل چابهار هستند و دو نفر دیگر آبادان. خانواده هایشان تا همینن چند روز پیش در بوشهر بودند، اما وقتی دیدند جستجو برای یافتن آنها بی فایده است به شهرهای شان برگشتند. هم اکنون عملیات جستجو متوقف شده و فقط منتظریم دریا اجساد را پس دهد یا صیادان بتوانند اثری از آن ۴ ملوان دیگر پیدا کنند.

قبلی «
بعدی »