تسهیلات جدید اشتغالزایی در انتظار جوانان بیکار بنه گزی

به گزارش پایگاه خبری تیتر اول بنه گز ، جلسه کارگروه اشتغال موسسه توسعه بنه گز با دو دستور کار بررسی رابطه بیکاری و آسیب های اجتماعی در بنه گز و همچنین تشریح آیین نامه تسهیلات اشتغالزا در محل دهیاری تشکیل گردید.

 

در ابتدای جلسه مرتضی کرمی، رئیس کارگروه آسیب های اجتماعی موسسه توسعه ضمن ارائه گزارشی اظهار داشت: با توجه به فعالیت های موسسه توسعه در حوزه آسیب های اجتماعی به ویژه در بحث کاهش اعتیاد، این موسسه به عنوان یکی از سمن های برتر استان شناخته شده است.
وی افزود: کارگروه آسیبهای اجتماعی استان در معاونت اجتماعی ناجا تشکیل شده و موسسه توسعه نیز به عنوان یکی از اعضاء این کارگروه انتخاب شده است.

دهیار بنه گز نیز عنوان داشت: با توجه به پیچیدگی آسیب های اجتماعی و علل آن، اساتید و متخصصان امور اجتماعی نیز در ارائه راهکار عملی درمانده اند؛ اما همگان اذعان دارند که بیکاری ریشه اغلب آسیب های اجتماعی است و از این رو در حد توان و با توجه به بضاعت خود تلاش می کنیم شرایط رفاه اجتماعی وتامین معیشت در بنه گز را بهبود ببخشیم.
وی ادامه داد: در کارگروه آسیب های اجتماعی استان، گزارشی از اقدمات عملی صورت گرفته در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی در بنه گز را ارائه نمودیم که مورد تحسین اعضاء قرار گرفت.
جهان آراء به فعالیت ها و برنامه های اجرا شده در راستای آموزش های مرتبط با اشتغال نیز اشاره و اظهار داشت: دوره های آموزشی چرم دوزی، صدفکاری، خیاطی، پرورش قارچ، کامپیوتر و … به همت موسسه توسعه، موسسه خیریه و بسیج در روستا برگزار شده است.
پولادی، رئیس شورای اسلامی بنه گز نیز بیان داشت: ما همه در یک جامعه زندگی می کنیم و اگر امروز نسبت به مسائل و معضلات اجتماعی بی تفاوت باشیم، فردا گریبان خود ما را می گیرد و فرزندان و جوانان ما نیز آسیب خواهند دید.
وی بر لزوم ایجاد اشتغال در بنه گز تاکید کرد و گفت: تسهیلات جدید اشتغال فرصت مناسبی برای اشتغالزایی جوانان است؛ بنابراین لازم است این تسهیلات را به صورت عمومی به مردم اطلاع رسانی کنیم.

 

علیرضا فرزادنیا، مدیرعامل موسسه توسعه نیز به رابطه علت و معلولی بیکاری و آسیب های اجتماعی اشاره و تصریح کرد: قدم اول در ایجاد اشتغال و کارآفرینی، شناسایی ظرفیت ها و داشته های محلی است. برای مثال جنگل بنه گز ظرفیت کم نظیری برای تولید صنایع دستی و روستیک است. همچنین ناحیه صنعتی بنه گز نیز یک ظرفیت عالی برای تولیدات صنعتی، نیمه صنعتی، کارگاهی و مواد غذایی است.
وی به تشریح آیین نامه تسهیلات اشغالزا پرداخت و اظهار داشت: تسهیلات ابلاغ شده در سه قالب پشتیبان (مشاغل خانگی)، طرح های ایجادی و سرمایه در گردش از ۴ تا ۶ درصد با تنفس یک ساله و بازپرداخت ۶ ساله می باشد.
فرزادنیا ادامه داد: هماهنگی های اولیه برای حضور مسئولین امر در بنه گز برای تشریح تسهیلات جدید صورت گرفته و زمان و مکان آن اطلاع رسانی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: برای بررسی بهبود شاخص های اجتماعی نیاز به تدوین سند و احصاء اطلاعات و آمار دقیق و سپس مقایسه تفصیلی در بازه زمانی معین داریم.
حیدر پوزش نیز تاکید کرد: باید طرح های اشتغالزایی با توجه به نیازمندی های شهرستان و استان و براساس توجیه اقتصادی باشد.
شهرام پولادیان نیز ضمن اشاره به برخی از مسائل و معضلات اجتماعی تصریح کرد: بیماری اعتیاد، مرز، نژاد، شخصیت و جایگاه نمی شناسد و همه افراد جامعه در معرض این بیماری هستند و پیشگیری بهترین راه مقابله با آن است.
وی ادامه داد: بیکاری مهمترین چالش جوانان ما و از علل گرایش به مصرف مواد مخدر است. ضمن اینکه مهمترین دغدغه بیماران بهبود یافته اعتیاد نیز عدم اشتغال است که در اکثر موارد سبب لغزش این بیماران می شود.
مصری، فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج برادران بنه گز ضمن تاکید بر بسترسازی مناسب برای ایجاد اشتغال اظهار داشت: برخی از آسیب های اجتماعی بنه گز وارداتی از سایر مناطق به روستا است و در این خصوص موضوع مهاجرین باید ساماندهی گردد.
حضر حیدرپور نیز ضمن تاکید بر کنترل ورود مهاجرین به بنه گز بیان داشت: تسهیلات اشتغالزایی فرصت مغتنمی است که باید نهایت بهره را برای حل معضل بیکاری در بنه گز ببریم.
باقر کرمی نیز بیکاری را مشکل اساسی اکثر خانواده ها ذکر کرد و پیشنهاد نمود: با توجه به تسهیلات جدید اشتغالزا، باید جوانان بنه گز را به سمت تشکیل تعاونی سوق دهیم تا با کارجمعی و گروهی زمینه ایجاد اشتغال خود و سایرین را فراهم سازند.
محسن شکوهی، مدیرعامل موسسه خیریه بنه گز نیز ضمن اشاره به تلاش های این موسسه در حوزه اشتغال اظهار داشت: قبل از اینکه تسهیلات پرداخت شود باید آموزش های فنی و حرفه ای را به جوانان ارائه کنیم که در این راستا دوره آموزشی پرورش قارچ را در بنه گز برگزار نمودیم.

قبلی «
بعدی »

2 دیدگاه ها

  1. این جلسات خیلی خوبه اما خدا کنه خروجی هم داشته باشه نه فقط مثل بعضی بزرگان در حد شعار باشه.

  2. امیدواریم هر تصمیمی گرفته میشه مختص شمال ولات نباشه چون ما هر چی دیدم و کارشده همه یک طرف روستا اونم شرق روستا کارشده در واقع به قسمت خیابان بهشت رضا تا قسمت پادگان شاهد تغییر محسوسی نیستیم.امیدواریم از باند بازی خارج بشن منتخبینمون

دیدگاه بسته شده اند