کناره گیری معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید

  • توسط
  • آذر ۱۸, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

«دینا پاول» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید اوایل سال میلادی آینده از سمت خود کناره گیری می کند.

به گزارشتیتر اول بنه گز به نقل از مهر ، «دینا پاول» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید قصد دارد اوایل سال میلادی آینده از سمت خود کناره گیری نماید.

علی رغم این کناره گیری، پاول به ارائه مشاوره به رئیس جمهور آمریکا در حوزه سیاست خاورمیانه ادامه خواهد داد.

«سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «دینا پاول یک مشاور کلیدی و مورد اعتماد در هیأت دولت بود و همواره قصد داشت که به مدت یک سال در این سمت فعالیت کرده و سپس به نیویورک بازگردد؛ جایی که وی به پشتیبانی از دستورکار موردنظر رئیس جمهور و فعالیت بر روی سیاست خاورمیانه ای ادامه خواهد داد. پاول تا اوایل سال میلادی آینده در دولت خدمت خواهد کرد».

دینا پاول که پیش از این به عنوان مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری «گلدمن ساکس» و یکی از مقامات کاخ سفید در دولت «جرج دبلیو. بوش» فعالیت کرده است، بطور نزدیک در تلاشهای ترامپ برای انعقاد قراردادی جهت پایان دادن به تعارض فلسطین- اسرائیل مشارکت داشته است.

به گفته یک مقام کاخ سفید، دینا پاول هفته گذشته به رئیس جمهور آمریکا درباره قصد خود برای کناره گیری اطلاع داده بود.

در همین ارتباط، «جرد کوشنر» داماد دونالد ترامپ که رهبری طرح ابتکاری «صلح خاورمیانه» را برعهده دارد، در خصوص استعفای پاول گفت که «وی یک عضو ارزشمند در تیم صلح اسرائیل- فلسطین بوده» و «به ایفای نقش فعال خود در طرحهای صلح دولت آمریکا ادامه خواهد داد».

گفتنی است که طرح ابتکاری «صلح خاورمیانه» دولت آمریکا پس از شناسایی رسمی «بیت المقدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ، با چالشهایی روبرو شده است. این اقدام ترامپ در روز چهارشنبه موج محکومیتها و انتقادات فلسطینیان و رهبران بسیاری از کشورهای اروپایی و جهان عرب را به دنبال داشت.

قبلی «
بعدی »