مدیرکل بیمه سلامت استان: بیمه شدگان رایگان از هیچ خدمتی محروم نشده‌‎اند

  • توسط
  • آبان ۱۹, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

خلیج فارس: اخیرا براساس مصوبه هیات وزیران که مطابق برنامه ششم توسعه عنوان شد، افرادی که بصورت رایگان بیمه شده اند، تنها در مراکز دولتی امکان استفاده از دفترچه های بیمه دارند.

خلیج فارس: اخیرا براساس مصوبه هیات وزیران که مطابق برنامه ششم توسعه عنوان شد، افرادی که بصورت رایگان بیمه شده اند، تنها در مراکز دولتی امکان استفاده از دفترچه های بیمه دارند.

به گزارس «خلیج فارس»؛ مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر در نشستی خبری به تشریح ابعاد این مصوبه پرداخت و تاکید کرد: تمهیداتی درنظر گرفته شده تا این گروه از بیمه شدگان از هیچ خدمتی محروم نشوند، ضمن اینکه می توانند با پرداخت سرانه، دفترچه هایی مانند سایر بیمه شدگان دریافت و در بخش خصوصی هم مانند دیگران خدمت دریافت کنند.

پرویز رمضانی با اشاره به اینکه سال ۹۳ و در راستای طرح دولت یازدهم برای بیمه درمانی رایگان همه افرادی که فاقد این موضوع بودند فراخوانی صادر شد، ادامه داد: در استان بوشهر نیز ۵۵ هزار نفر بصورت رایگان بیمه همگانی شدند، اما اینک برای مدیریت بهتر هزینه ها، با مصوبه مجلس و دولت مقرر شد خدمات دهی به این گروه در بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: این افراد از داروخانه‌های بخش خصوصی نیز می‌توانند داروی خود را تهیه کنند البته مشروط به این که پزشک بخش دولتی آن را تجویز کرده باشد.

وی با اعلام مستثنی شدن برخی خدمات در بخش خصوصی برای بیمه شدگان رایگان در استان تا دچار مشکل نشوند اظهار داشت: بیماران خاص، بیماران سرطانی نیازمند شیمی درمانی، مرکز پزشکی هسته ای، تمام فیزیوتراپی های خصوصی و بیمارستان های نفت جم، خارگ و تامین اجتماعی عسلویه که دولتی محسوب نمی شوند، همانند قبل در بخش خصوصی می توانند خدمات دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: این افراد از داروخانه‌های بخش خصوصی نیز می‌توانند داروی خود را تهیه کنند البته مشروط به این که پزشک بخش دولتی آن را تجویز کرده باشد.

رمضانی تاکید کرد: بررسی آماری این گروه از بیمه شدگان رایگان نشان می دهد تا قبل از طرح جدید، تنها ۴ درصد بستری آنها در بخش خصوصی بوده و در بخش سرپایی نیز تنها ۲۵ درصد خدمات دریافتی شان غیر از مراکز دولتی و دانشگاهی بود که انتظار می رود این بخش هم در قانون جدید با افزایش حضور و فعالیت پزشکان دولتی بیش از گذشته پوشش داده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بیمه شدگان می‌توانند با پرداخت نیمی از حق بیمه که به ازای هر نفر ماهانه ۲۰ هزار تومان می‌شود، صندوق بیمه خود را از سلامت همگانی به بیمه ایرانیان تغییر دهند و مانند سایر بیمه شدگان خدمت دریافت کنند.

بدهی به بیمارستان ها و مراکز دولتی

مدیرکل بیکه سلامت در پاسخ به سوالی درباره مطالبات بیمارستان ها و موسسات درمانی از این بیمه گفت: مطالبه اردیبهشت داروخانه های استان تسویه و چهار ماه از بیمه سلامت طلب دارند. همچنین مطالبه سایر موسسه ها نیز تا پایان سال ۹۵ تسویه شده است.

وی در خصوص مطالبه بیمارستانهای استان نیز گفت: از ۱۵ بیمارستان استان ۱۱ بیمارستان دانشگاهی و مابقی تامین اجتماعی و مربوط به شرکت نفت است که با وجود اینکه مطالبه آنها کامل پرداخت نشده ولی در خدمات رسانی به مردم هیچ خللی ایجاد نشده است.

وی درباره میزان بدهی این بیمارستان ها گفت: تا آذرماه پارسال تسویه شده و اسناد رسیده هم معمولا برای بررسی زمان می برد و نمی توان رقم دقیقی گفت، ولی مثلا بیمارستان شهدای خلیج فارس ماهانه ۲ میلیاردتومان برای ما صورتحساب ارسال می کند.

وی افزود: در برخی موارد برای یک بار مراجعه بیمار در استان به مراکز بستری تا ۱۱۰ میلیون هم پرداخت کرده ایم، ضمن اینکه مجموعا طی سال گذشته ۱۲۷ بیمه شده هزینه یکبار مراجعه شان بالای ۲۰ میلیون تومان بوده است که براساس قانون اگر روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر باشند تنها ۳ درصد این هزینه را می پردازند، اگر شهرنشین باشند هم حداکثر ۶ درصد پرداخت و مابقی هزینه برعهده بیمه است.

به گفته وی، براساس طرح تحول سلامت و کاهش هزینه های درمانی در بیمارستان ها و مراکز دولتی، عمل قلب باز در بوشهر برای بیماران کمتر از یک میلیون تومان هزینه دارد و حدود ۸ میلیون تومان دیگر از سوی بیمه پرداخت می شود.

قبلی «
بعدی »