در کارگاه تاب‌آوری ، آسیب‌های اجتماعی شناسایی و راه‌حل‌های اجرایی پیشنهاد گردید

به گزارش تیتر اول بنه‌گز: آخرین جلسه کارگاه تاب‌آوری بانوان بنه‌گز با حضور خانم شجاع‌الدین در محل زینبیه مسجد امام حسن (ع) برگزار گردید.

 

رئیس کارگروه بانوان موسسه توسعه اجتماعی با بیان اینکه کارگاه تاب‌آوری بانوان به مدت دو ماه در بنه‌گز برگزار گردید اظهار داشت: در این جلسه با توجه به اولویت‌بندی مشکلات و ریسک‌های موجود در روستا نسبت به ترسیم درخت  نیاز  جهت کاهش مشکل اعتیاد به مواد مخدر در روستا اقدام گردید.

 

رقیه حیدری افزود: ترسیم درخت مشکلات که امروزه یکی از پایه‌ای‌ترین گام‌های پژوهش اجتماعی است با روش بارش فکری از جامعه محلی و با توجه به عوامل سبب‌ساز اعتیاد ترسیم‌شده و در نهایت راه‌حل‌هایی نیز پیشنهاد گردید.

 

وی به سرمایه‌های موجود در روستا طبق این روش پژوهشی اشاره و بیان داشت: بر این اساس سرمایه‌های موجود در روستا در هر بخش به شرح ذیل تعیین گردید:

۱ـ سرمایه‌های انسانی: مدیران مدارس، معلمین، تحصیل‌کرده‌های رشته مشاوره

۲ـ سرمایه‌های اجتماعی: شورا، سایت خبری تیتراول، ،موسسه خیریه اکرام جاوید، موسسه توسعه اجتماعی

۳ـ سرمایه‌های سیاسی: بسیج، دهیاری، فرماندهی پادگان

۴ـ سرمایه‌های مالی:بانک انصار، بانک صادرات، موسسه خیریه

۵ـ سرمایه‌های طبیعی: جنگل و تپه‌ماهورها

۶ـ سرمایه‌های فیزیکی: حسینیه‌ها، مساجد، امامزاده‌ها، باشگاه ورزشی، کتابخانه

 

خانم حیدری ادامه داد: با توجه به سرمایه‌های موجود در روستا و میزان تأثیرپذیری راه‌حل‌ها، پیشنهادهای اجرایی ازجمله آموزش سبک فرزندپروری به والدین، پر کردن اوقات فراغت، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش به زوجین جهت کاهش اختلالات خانواده‌ها، ایجاد اشتغال، مبارزه با توزیع مواد مخدر در روستا و آموزش دوست‌یابی به جوانان و نوجوانان  جهت اجرا در شش‌ماهه دوم سال ۹۶ و با هدف افزایش سطح تاب‌آوری خانواده‌ها، به‌اتفاق آرا موردقبول واقع گردید .

وی در پایان ضمن تشکر از همه مسئولین در حمایت از اجرای کارگاه تاب‌آوری بانوان در بنه‌گز، برگزاری این کارگاه را نتیجه مشارکت جمعی بانوان ذکر کرد و بیان داشت: از زحمات همه بانوان که با احساس مسئولیت در قبال جامعه با حضور و مشارکت فعالانه خود در ساعات گرم تابستان  سعی در بهبود وضعیت اجتماعی روستا را دارند صمیمانه قدردانی می‌نمایم.

 

قبلی «
بعدی »

4 دیدگاه ها

  1. اینا چنن وجدانا
    عمل کو
    ول این نقاشیها کنینا اینا که همه میفهمن

  2. با سلام
    امروزه این نقاشی های به ظاهر ساده به عنوان مهمترین تکنیک در برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های توسعه جهت شناخت مشکلات اجتماعی و هدف‌گذاری برای حل مشکلات به کار گرفته می شود.(تکنیک درخت مشکل) اگر شما تکنینک علمی بهتری سراغ دارید بفرمایید.

    اگر می فرمایید «عمل کو؟» در متن خبر خیلی دقیق اشاره شده که باید از همه سرمایه های موجود در روستا برای حل مشکل بهره برد، یعنی همه ما باید پای کار باشیم، حتی شما جناب ناشناس!

    البته قدم های خوبی هم برداشته شده ولی کافی نیست و نیاز است این برنامه ها استمرار داشته باشد.

  3. بله بله بله جناب بنه گزی تر شما که قشنگ شعار میدین برو کار کن ببین چه می کنی

  4. سلام
    به نطر من هم این جور کار خوبه، اگه تداوم داشته باشه

    ولی بقولا همه باید پای کار باشند

    آقای ناشناس شما هم بجای این همه پالس منفی، اگه بلدی کاری کنی بسم ا…
    یا بیرون گود نشستی فقط میگی لنگش کن!

دیدگاه بسته شده اند