کره شمالی: اگر سلاح هسته ای بد است، فرانسه هم آن را کنار بگذارد

  • توسط
  • شهریور ۱۹, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است
کره شمالی در واکنش به سخنان امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، که خواستار اقدام سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا علیه کره شمالی شده است اعلام کرد اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا فرانسه که تازه هیچ تهدیدی هم متوجه آن نیست، آن را کنار نمی گذارد.
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه هافینگتون پست، رئیس جمهوری فرانسه، بعد از تازه ترین آزمایش هسته ای کره شمالی از سازمان ملل متحد خواست هر چه سریع تر علیه کره شمالی اقدام کند.
مکرون از اتحادیه اروپا نیز خواست پاسخی روشن و متحد به اقدامات کره شمالی بدهد. ری توک-سون معاون مدیر بخش اروپایی وزارت امور خارجه کره شمالی از جاه طلبی های هسته ای کشورش دفاع کرد و آن را با اوایل برنامه هسته ای فرانسه مقایسه کرد و گفت: انگار همین دیروز بود که فرانسه با وجود مخالفت های سرسختانه آمریکا برای ساخت بمب هسته ای تلاش می کرد و آشکارا اعلام کرد فرانسه بدون داشتن سلاح هسته ای نمی تواند یک کشور دارای حاکمیت باشد.
وی در همین خصوص افزود اگر واقعا داشتن سلاح هسته ای تا این اندازه بد است پس چرا فرانسه آن را کنار نمی گذارد که تازه هیچ تهدیدی هم متوجه آن نیست.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
قبلی «
بعدی »