رزمایش ارتش کره جنوبی در واکنش به آزمایش هسته‌ای کره شمالی

  • توسط
  • شهریور ۱۳, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است
ارتش کره جنوبی صبح دوشنبه در واکنش به آزمایش هسته‌ای کره شمالی، حمله به سایت‌های هسته‌ای این کشور را در قالب یک رزمایش شبیه‌سازی کرد.
به گزارش تیتر اول بنه گز به نقل از ایرنا ، جنگنده‌های اف۱۵ک و موشک‌های بالستیک مدل هیون‌مو در این رزمایش به کار گرفته شدند.
این رسانه در همین رابطه به نقل از ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نوشت: موشک‌های سطح به سطح هیون‌مو و موشک‌های بلندبرد هوا به زمین شلیک شده از جنگنده‌های اف۱۵ به دقت به اهداف آزمایشی در دریای شرقی ژاپن برخورد کردند.
در بیانیه ارتش کره جنوبی تاکید شده که فاصله پیش بینی شده تا اهداف آزمایشی، مشابه فاصله محل استقرار سامانه‌های موشکی این کشور تا سایت آزمایش هسته ای پونگ‌یه‌ری در شمال شرق کره‌شمالی بوده است.
خبرگزاری رسمی کره شمالی روز یکشنبه از ششمین آزمایش «موفقیت‌آمیز» بمب هسته‌ای این کشور خبر داده بود که به گفته این رسانه، قابلیت نصب بر روی موشک‌های قاره‌پیما را دارد.
این بمب هیدروژنی که زمین‌لرزه‌های حاصل از آزمایش زیرزمینی آن در کشورهای همسایه‌ کره شمالی هم احساس شد، نخستین بمب این کشور است که قدرت تخریبی آن از قدرت بمب‌هایی که آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم بر روی شهرهای ناکازاکی و هیروشیمای ژاپن انداخت، بیش‌تر است.
تحلیلگران با بررسی لرزه‌های حاصل از این آزمایش اتمی، به این نتیجه رسیده‌اند که این بمب چهار برابر قوی‌تر از هر بمبی است که کره‌‌شمالی تاکنون آزمایش کرده است.
قبلی «
بعدی »