اسپانیا برای پاداش بیشتر، فرانسه را تحقیر کرد

  • توسط
  • شهریور ۱۱, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است
تیتر اول بنه گز : تیم ملی فوتبال اسپانیا ۱۴ آوریل ۱۹۲۹ در ورزشگاه ال تورِرو ساراگوسا برابر فرانسه قرار گرفت. لاروخا تیم خوبی داشت و توانسته بود با هدایت خوسه ماریا متئوس پرتغال را با پنج گل در سویا شکست دهد. با این حال در این بازی اتفاق ناخوشایندی مشاهده شد. هر پنج گل در نیمه نخست به ثمر رسید و پس از آن بازی از شکل خود خارج شد. این موضوع باعث خشم هواداران شد و خیلی به چشم آمد. زمانی که متئوس با بازیکنان صحبت کرد متوجه شد که تنها راه حل این موضوع پول دادن بیشتر و پاداش قرار دادن برای هر گل است. به همین خاطر با فدراسیون فوتبال اسپانیا در این باره صحبت کرد و آن ها نیز ایده سرمربی را پذیرفتند. متئوس از یک فرمول برای پاداش دادن بهره برد. ۱۰۰ پسو برای پیروزی و ۵۰ پسو برای هر اختلاف گل را پیشنهاد داد که فدراسیون پذیرفت. بازیکنان از این موضوع خوشحال شدند و متئوس مطمئن بود که این روش برای گلزنی در نیمه دوم چاره ساز خواهد بود.
تیم اسپانیا برابر فرانسه با ترکیب سامورا (رئال مادرید)، کسادا (رئال مادرید)، کینکوسس(آلاوس)، پرتس(رئال مادرید)، مارکولتا(رئال سوسیداد)، پنیا(رئال مادرید)، لاسکانو(رئال مادرید)، گویبورو (اوساسونا)، گاسپار روبیو (مادرید)، بینسوباس(رئال سوسیداد) و یوریتا (رئال سوسیداد) بازی کرد. لاروخا نمایش خوبی در نیمه نخست از خود بر جای گذاشت و توانست بازی را دو بر صفر کند. با این حال کسادا یک پنالتی را به بیرون زد تا پنجاه پسو از دست برود! در بین دو نیمه مدافع مادرید مجبور شد شوخی های هم تیمی هایش را در این رابطه تحمل کند.
اسپانیا برای پاداش بیشتر فرانسه را تحقیر کرد
در نیمه دوم بازیکنان اسپانیا تصمیم گرفتند پاداش بیشتری کسب کنند و این کار را انجام دادند. آن ها بازی فوق العاده ای به نمایش گذاشتند و ۶ گل دیگر به ثمر رساندند. فرانسوی ها از این اتفاق شگفت زده شده بودند. زمانی که بازی هشت بر صفر در جریان بود متئوس به پشت دروازه سامورا رفت. او نیمکت ذخیره ها را ترک کرد تا با سامورا شوخی کند. او گفت: اگر به من ۵۰ پسو می دادی یک گل دریافت می کردم. شما در حالی پیروز از میدان خارج خواهید شد که ۶۰ یورو کسب کرده اید.
این شوخی زمانی اتفاق افتاد که فرانسه یک حمله تدارک دیده بود. سامورا تا در موقعیت درست خود قرار بگیرد دروازه اش را باز شده دید و باعث شد لاروخا یک گل مضحک دریافت کند. پس از پایان بازی همه بازیکنان دور سامورا و کسادا حلقه زدند و از هر یک خواستار ۵۰ پسو شدند. در نهایت متئوس از بازیکنان خواست زمین بازی را ترک کنند. در این زمان سرمربی فرانسه به متئوس نزدیک شد و به او گفت: تیم بزرگی ساخته اید. بازی شما مرا به یاد تیم اسکاتلند می اندازد. شما بهترین تیم قاره هستید.
او برای این حرفش دلیل داشت چون یک ماه و یک روز بعد اسپانیا با ترکیب مشابه برابر انگلیس قرار گرفت و چهار بر سه پیروز شد. این نخستین شکست انگلیس برابر یکی از تیم های قاره بود. اسپانیا مانند اسکاتلند قدرتمند نبود و اگر برابر فرانسه چنین  نتیجه ای را کسب کرد تنها به خاطر کسب پول بیشتر بود. متاسفانه اسپانیا نتوانست در جام جهانی تابستان سال بعد در اروگوئه شرکت کند. اگر این اتفاق رخ می‌داد ممکن بود لاروخا فاتح جام جهانی شود و تاریخ فوتبال اسپانیا به یک نحو دیگر شکل بگیرد.
منبع : ایسنا
قبلی «
بعدی »