مدیرکل برنامه ریزی معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری در بنه گز گفت: بوشهر از نخستین استان هایی است که طرح تاب آوری اجتماعی در آن اجرا شده است

به گزارش تیتر اول بنه گز؛ دکتر بهناز موحدی ضمن تقدیر از حضور و مشارکت فعالانه بانوان بنه گزی در اجرای برنامه های اجتماعی بیان داشت: اجرای این طرح به بانوان کمک خواهد کرد تا در صورت وقوع مشکل، مهارت رویارویی با مشکل را داشته باشند به نحوی که رویکردهای خانواده دچار اخلال و خدشه نشود.

وی خاطرنشان کرد: پس از تدوین اطلس وضعیت زنان و خانواده‌ کشور توسط معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری به این نتیجه رسیدیم که مسائل، مشکلات و آسیب‌های حوزه بانوان و خانواده در همه  مناطق کشور یکسان نیست و از این رو تلاش می کنیم برای حل این مشکلات از روش‌های منطقه‌ای و جامعه‌محور استفاده نماییم.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز به تشریح اهداف طرح ملی تاب آوری اجتماعی بانوان اشاره و عنوان داشت: این طرح با هدف توان افزایی و توانمندسازی گروه‌های در معرض آسیب با همکاری سازمان های مردم نهاد در سطح استان در حال اجرا است.

فاطمه دهقانی ادامه داد: در این راستا کارگاه تاب آوری بانوان نیز در تنگستان با همکاری موسسه توسعه پایدار اجتماعی طی ۱۰ جلسه با حضور سرکارخانم شجاع الدین از کارشناسان مجرب خانواده در بنه گز برگزار می شود.

وی در خصوص برنامه های توان افزایی بانوان اذعان داشت: علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی، به منظور اشتغالزایی و کارآفرینی بانوان، پرداخت تسهیلات کم بهره نیز در دستورکار قرار دارد.

 

بخشدار مرکزی تنگستان نیز به ظرفیت های کم نظیر روستاها برای اشتغالزایی اشاره و عنوان داشت: به منظور توانمندسازی جوامع روستایی تسهیلات اشتغالزایی تا سقف ۲ میلیارد تومان به تعاونی های روستایی پرداخت می شود.

یونس غلامی زاده بر حمایت از تشکل های محلی تاکید کرد و اظهار داشت: ارتقاء سطح مشارکت مردمی از اهداف و اولویت های دولت است که در این راستا تلاش می کنیم با واگذاری طرح ها و پروژه های به سازمان های مردم نهاد از توان تخصصی سمن ها برای پاسخ به مطالبات مردمی بهره ببریم.

وی همچنین در خصوص حضور مشاور خانواده در بنه گز نیز ابراز امیدواری کرد: با همکاری ادارات مرتبط از جمله بهزیستی تنگستان، شرایط لازم برای حضور مشاور خانواده که از مطالبات بانوان بنه گزی می باشد را فراهم می کنیم.

لازم به ذکر است بازدید از از چهارمین جلسه کارگاه تاب آوری بانوان بنه گز با حضور مدیرکل برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، بخشدار مرکزی رئیس بهزیستی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تنگستان و رئیس شورای اسلامی بنه گز برگزار شد.

قبلی «
بعدی »

5 دیدگاه ها

  1. آقای احمدی ميگم چطور آقای پولادی خودش کنار خانم ها میشینه ولی تو جاهای دیگه مثلا زنجیر زنی نمیزاره خانم ها پشت سر آقايون راه برند در صورتی که تو همه جاهای کشور تو مراسم زنجیر زنی خانمها پشت سر آقايون هستند، میشه ضرب المثل مال مردم ماله بیت الماله

  2. با سلام.اگه آقای پولادی کنار خانما میشینه کارشون ایجاب میکنه.ولی متأسفانه بعضی دختران روستا شؤونات اسلامی رو رعایت نمیکنن و صلاح را در این می بینن که خواهران پشت زنجیر زنی نباشن.ولی شب شام غریبان تما خواهران پشت سر برادران هستن اما سازمان یافته.موفق باشید

  3. سلام
    در جواب ناشناس
    تو زنجيرزنى بعضيا حضور قلبى دارن بعضيا هم هستن واسه سواستفاده هايى كه همه ميدونن
    ممانعت از حضور بانوان هم بخواطر همين سواستفاده هايى است كه از طرف بعضى جوانان اعم از مونث و مذكر مى شود

    حالا اين سوال رو من از شما ميپرسم
    الان آقاى پولادى در حال سواستفاده از حضور بانوان در جلسه هست ؟

  4. سلام
    به نظر من اول بايد قدردان زحمات شورا و دهياري باشيم كه همچين برنامه هايي رو تو روستا برگزار مي كنند
    والا اين كارگاه ها تو خيلي از شهرها هم برگزار نميشه
    بعدش دستشون درد نكنه مسولين و مقامات كشوري و استاني و شهرستاني رو به بنه گز ميارن كه براي پيشرفت روستا كمك مي كنه و مي تونيم امتياز بگيريم

دیدگاه بسته شده اند