چرا همسر ملکه دانمارک نمی خواهد درکنار او دفن شود؟

  • توسط
  • مرداد ۱۵, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است

هانری دو لابورد دو مونپزا، همسر فرانسوی الاصل ملکه مارگاریت دوم، ملکه دانمارک اعلام کرد نمی‌خواهد پس از مرگ در کنار همسرش به خاک سپرده شود. او در تمام سال‌های زندگی مشترک از اینکه در جایگاه دوم مقامات رسمی کشورش ایستاده، ابراز نارضایتی کرده بود.

پس از اعلام نارضایتی همسر ملکه، رئیس بخش رسانه‌ای قصر پادشاهی دانمارک به روزنامه “بی‌تی” گفت که ملکه مارگاریت دوم با این تصمیم همسرش موافقت کرده است.

هانری دو لابورد دو مونپزا شاهزاده ۸۳ ساله دانمارک پیش از این بارها اعلام کرده بود که از اینکه در درجه دوم جایگاه سلطنتی دانمارک ایستاده ناراضی است و خواسته بود در جایگاه مساوی با همسرش قرار گیرد.

او بارها گفته بود که دوست دارد پادشاه دانمارک باشد. او که همیشه در درجه دوم ایستاده بود، نمی‌خواهد پس از مرگ با او در یک مکان دفن شود.

علیرغم اعلام مخالفت هانری دو لابورد دو مونپزا که در دانمارک شاهزاده پاتریک نامیده می‌شود با دفن شدن در کلیسای روسکیلده که خانواده پادشاهی در آنجا دفن می‌شوند، در کشور دانمارک دفن خواهد شد. رئیس بخش رسانه‌ای قصر پادشاهی دانمارک گفت که شاهزاده پاتریک بیش از ۵۰ سال به دانمارک خدمت کرد و می‌خواهد در دانمارک دفن شود.

رئیس بخش رسانه‌ای قصر پادشاهی دانمارک در سال ۱۹۵۶ و زمانی که در سفارت فرانسه در لندن کار می‌کرد با ملکه دانمارک آشنا شد. لقب “شاهزاده همسر ملکه حاکم” به او پس از ازدواج با ملکه دانمارک در سال ۱۹۶۷ اعطاء شد.

شخصیت شاد و سرزنده همسر ملکه حاکم هیچ‌گاه مورد توجه مردم دانمارک واقع نشد و در سال ۲۰۱۶ زمانی که او تصمیم گرفت از زندگی عمومی کناره‌گیری کرده و به علاقه‌مندی‌های شخصی‌اش بپردازد، بارها مورد تمسخر واقع شد.

هانری دو لابورد دو مونپزا در سال ۲۰۱۶ از سمت و لقب خود به عنوان “شاهزاده همسر ملکه حاکم” کناره‌گیری کرد و به ندرت در مراسمات و مهمانی‌های رسمی حاضر می‌شود. علیرغم اینکه او کماکان همسر رسمی ملکه دانمارک به شمار می‌رود، بیشتر وقت خود را در مزرعه‌ای که در فرانسه دارد، می‌گذراند.

منبع:العربیه

قبلی «
بعدی »