پیشنهادی که «جادوگر» نپذیرفت اما نیمار قبول کرد

  • توسط
  • مرداد ۱۴, ۱۳۹۶
  • دیدگاه غیر فعال شده است
ایسنا: مهاجم برزیلی پیشنهاد میلیونی پاری سن ژرمن را در حالی پذیرفت که سال ها پیش جادوگر ال سالوادوری آن را قبول نکرد.
این روزها همه مردم جهان درباره قضیه نیمار صحبت می‌کنند. مهاجم برزیلی بامداد جمعه توسط باشگاه پاری‌سن‌ژرمن به عنوان بازیکن جدید این تیم معرفی شد. باشگاه فرانسوی تنها برای فسخ قرارداد نیمار ۲۲۲ میلیون یورو هزینه کرد که این رقم با دستمزد و … افزایش پیدا خواهد کرد و به ۵۰۰ میلیون یورو خواهد رسید. پیشنهادی که به نظر می‌رسد نپذیرفتن آن غیرممکن بود.
با این حال همیشه این چنین نبوده است. اتفاقی که پس از جام جهانی سال ۸۲ اسپانیا رخ داد را می‌توان با قضیه نیمار مقایسه کرد. در آن زمان یک بازیکن ناشناخته برای اروپایی‌ها، امید تیم ملی کشورش ال‌سالوادور بود. این تیم در جام جهانی عملکرد ضعیفی داشت و حتی نتوانست یک بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد. با این حال خورخه آلبرتو گونسالس بریاس با عملکردش جهان فوتبال را تحت تاثیر قرار دارد. او پایش را به شبه جزیره گذاشت و دوران بازیگری‌اش را با پیراهن زرد رنگ شروع کرد و تا یک اسطوره پیش رفت.
پیشنهادی که «جادوگر» نپذیرفت اما نیمار قبول کرد
در نهایت جام جهانی با قهرمانی ایتالیا به پایان رسید اما یک چیز برای ال‌سالوادور تغییر کرد. آنها جادوگر خود را پیدا کرده بودند. گونسالس پس از عملکرد فوق‌العاده‌اش در این رقابت‌ها لقب “گونسالس جادوگر” را گرفت. نیمی از اروپا علاقه مند به جذب این بازیکن شدند و می‌خواستند با شماره ۱۱ تیم ملی ال‌سالوادور قرارداد امضا کنند. در میان تیم‌های خواهان، نام پاری‌سن‌ژرمن هم دیده می‌شد. تیم FAS  ال‌سالوادور برای جذب گونسالس از آنتل  ۶۰ هزار کولون (یک میلیون پسو) هزینه کرد. او فوتبال حرفه‌ای را در این تیم شروع کرده بود.
 بازیکن اهل ال‌سالوادور پس از انجام یک بازی دوستانه برابر پاری سن ژرمن با پیشنهاد میلیونی این تیم رو به رو شد. مذاکرات دو باشگاه تقریبا به پایان رسیده بود و همه چیز برای این انتقال میلیونی آماده بود اما “جادوگر” تصمیم گرفت قرارداد را امضا نکند. پیشنهاد تیم پایتخت نشین فرانسوی به ۸۰ میلیون پسو افزایش یافت. باشگاه FAS  نمی‌توانست آن را قبول نکند اما گونسالس این پیشنهاد را نپذیرفت.
اظهارات بازیکن ال سالوادوری همه چیز را مشخص کرد. او اعلام کرد اگر این پیشنهاد را می‌پذیرفت نمی‌دانست در پاریس چه کاری انجام دهد چون آنجا شهر خیلی بزرگی بود که با زبان‌شان آشنایی نداشت. علاوه بر این زندگی در این شهر کاملا با شیوه زندگی مورد علاقه‌اش تفاوت داشت. در این زمان نام کادیس برای نخستین بار شنیده شد. این تیم تنها ۷ میلیون پسو پیشنهاد داد. در آن زمان تیم زردپوش اسپانیایی در دسته دو بازی می کرد و به علت سقوط به دسته پایین‌تر بیشتر از بازیکنان شهر خود بهره می برد. امضای قرارداد با این تیم کاملا غیر قابل درک بود اما نام گونسالس برای همیشه در تاریخ باشگاه ثبت شد. می توان گفت جادوگر شمال را از دست داد تا از بودن در جنوب لذت ببرد.
داستان مردی که پیشنهاد میلیونی پاری سن ژرمن را رد کرد به این شرح بود. گونسالس به تیمی رفت که شهر و هوادارانش او را ستایش می کردند. پول برای جادوگر اهمیت نداشت. او در این باره در یک مصاحبه گفت: من یک انسان مقدس نیستم. شب را دوست دارم و علاقه مند به حضور در جشن‌ها هستم. حتی مادرم نتوانست این عادت مرا از بین ببرد. می‌دانم انسان بی‌مسئولیتی هستم و یک بازیکن حرفه‌ای بد هستم. ممکن است به همین خاطر نتوانم از زندگی بهره کامل را ببرم. این موضوع را می‌دانم اما دوست ندارم فوتبال را همچون یک شغل ببینم. اگر این کار را انجام دهم خودم نیستم. تنها برای سرگرم شدن بازی می‌کنم.
درست است زندگی ورزشی نیمار از جنبه های مختلف شرایط کاملا متفاوتی با زندگی گونسالس دارد و تکنولوژی‌های جدید باعث شدند او در حالی که در سانتوس بازی می‌کرد تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید برای جذب او در حال رقابت باشند. همچنین نباید فراموش کرد که تبلیغات نقش مهمی در فوتبال کنونی دارند. البته در توانایی‌های نیمار شکی وجود ندارد اما جادوگر به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های زمان خود اگر در این عصر بازی می‌کرد همچون سال ۱۹۸۲ می‌درخشید.
قبلی «
بعدی »